Avatar billede nestle Nybegynder
04. april 2007 - 08:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hyperlink.add formatering

Jeg indsætter et hyperlink i word men det bliver ikke formateret på samme måde som resten af teksten, men holder sig til microsoft standard hyperlink formatering, og jeg kan ikke få den til at holde samme formatering som resten af teksten jeg sætter ind.

On Error Resume Next

Set objWord = CreateObject("Word.Application")

objWord.Visible = True
Set objDoc = objWord.Documents.Add()
Set objSelection = objWord.Selection

objSelection.Font.Name = "Arial"
objSelection.Font.Size = "9"

objSelection.TypeParagraph()
objSelection.Font.bold = true
objSelection.TypeText "Overskrift" & vbcrlf
objSelection.Font.bold = false

objSelection.TypeParagraph()
objSelection.TypeText vbcrlf & "Web: "
objSelection.Hyperlinks.Add objSelection.range,  "http://" & "www.eksperten.dk", , , "www.eksperten.dk"

objDoc.Saved = True
'objWord.Quit
Avatar billede morten_leth Nybegynder
04. april 2007 - 10:32 #1
objSelection.Hyperlinks.Add objSelection.range, "http://" & "www.eksperten.dk", ,"Klik her for at besøge vores site" , "www.eksperten.dk"
objSelection.MoveLeft 3, 1, 2
objSelection.Font.Color = wdColorBlack
objSelection.Font.Name = "Arial"
objSelection.Font.Size = "10"
objSelection.EndKey

Hvis nu sandahl skriver herinde så giver du bare ham pointene da det var ham der fandt frem til løsningen i sin tid...
Det der gør udslaget er objSelection.MoveLeft 3, 1, 2
men helt præcist hvad den gør tør jeg ikke lige sige med sikkerhed...
Avatar billede nestle Nybegynder
04. april 2007 - 11:31 #2
Det var det der gjorde det.... Og så lærte jeg lige lidt om eksperten.dk.... jeg har ledt efter dette i 2 uger, og her fik jeg svaret på 2 timer.
Tak skal du have... håber det er ok at du får pointene:-)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
04. april 2007 - 11:41 #3
Ha ha det helt ok jeg vil da ikke klage over at få pointene...
Men er her nu bare i bund og grund for at hjælpe andre, ja det tog nu godt nok ikke så lang tid, men jeg havde nok ikke gjort det på så kort tid hvis ikke du havde skrevet i den anden.. :D held og lykke medet..
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
24. juni 2008 - 13:48 #4
Hvordan virker dette? Jeg har nemlig også 2 link, men jeg kan ikke rigtig finde ud af betydningen på objSelection.MoveLeft 3, 1, 2
Avatar billede morten_leth Nybegynder
25. juni 2008 - 09:19 #5
Jeg må indrømme jeg kan faktisk ikke huske det... men såvidt jeg husker så markere den det som lige er skrevet eller noget i den retning...
Men jeg ved det fungere.