Avatar billede infelix Nybegynder
03. april 2007 - 14:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel,rapport + knap

Hej alle,

lige nu har jeg et worksheet der hedder MENU der indholder flere knapper,en af dem er REPORT A!SAmtidig har jeg en anden worksheet der hedder DATABASE,og den indholder en masse data!

Nu vil jeg gerne trykke på knappen REPORT A,og så skal den føre mig til en anden worksheet hvor der er kun bestemte kolloner og deres data.Jeg har så lavet en ny worksheet,hvor den kun indholder navne på de kolloner som jeg gerne vil ha' i min rapport,men der er noget galt,få en fejl når jeg køre følgende kode:

Sub Test()

    Application.ScreenUpdating = False

    Worksheets("ReportA").Activate
    Range("Database").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CriteriaRange:=Sheets( _
        "Menu").Range("L32:L33"), CopyToRange:=Range("A2:I2"), Unique:=False
    Range("A5").Select

    Application.ScreenUpdating = True

End Sub

Fejlen er "Der et manglede eller ugyldig feltnavn i uddragsområdet"

Hvis I har en anden måde,der måske er letter at gøre det her på,så vil jeg meget gerne høre fra jer?!?

Altså,ved tryk på en knap i worksheet MENU,skal jeg kunne få kun nogle af de kolloner og rækker fra worksheet DATABASE...en form for en rapport!

Tak
Avatar billede supertekst Ekspert
03. april 2007 - 18:23 #1
Hvis muligt - er du velkommen til at sende en kopi til: pb@supertekst-it.dk - så vil det være lettere evt. at kunne løse problemet.
Hvis det lykkes - vil det selvfølgeligt blive vist her...
Avatar billede infelix Nybegynder
03. april 2007 - 18:50 #2
det gør jeg lige...:)
Avatar billede supertekst Ekspert
04. april 2007 - 11:35 #3
Korriget Sub:
Sub FilterTest()
    Application.ScreenUpdating = False

Rem Sletter gl. indhold i ReportA
    With ActiveWorkbook.Worksheets("ReportA")
        Sheets("ReportA").Activate
        If ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row > 3 Then
            .Rows("3:17").Select
            Selection.Delete Shift:=xlUp
            .Range("A3").Select
        End If
    End With

    Worksheets("Database").Range("Database").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CriteriaRange:=Sheets("Menu").Range("L35:L36") _
    , CopyToRange:=Sheets("ReportA").Range("A3"), Unique:=False

'    Sheets("Ark2").Range("A5").Select              'tilpasses

    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede infelix Nybegynder
04. april 2007 - 13:12 #4
Tak for hjælpen....virker godt....leger lige lidt med det:)....
Avatar billede supertekst Ekspert
04. april 2007 - 13:16 #5
Selv tak og OK...