Avatar billede okidoky Nybegynder
03. april 2007 - 14:17 Der er 13 kommentarer

Popup bekræft sletning

Hej

Jeg har lavet et lille script hvor man sletter noget fra database, det jeg vil have er en slags popup hvor man skal bekræfte at man vil slette. ?hvordan laver man det? :D
Avatar billede pfp Nybegynder
03. april 2007 - 14:23 #1
Det gør du f.eks. sådan her:

<asp:Button ID="btnConfirm" runat="server" OnClick="btnConfirm_Click" OnClientClick="return confirm('Bekræft sletning');" Text="Button" />
Avatar billede pfp Nybegynder
03. april 2007 - 14:23 #2
Du skal med andre ord anvende eventet OnClientClick, hvorfra du kan afvikle Javascript.
Avatar billede okidoky Nybegynder
03. april 2007 - 14:48 #3
ok men det er ikke en btn han skal klikke på for at slette det er et link ?
Avatar billede pfp Nybegynder
03. april 2007 - 14:51 #4
Ja så sætter du det på et link? Du må være lidt mere specifik, hvis jeg skal hjælpe dig.

Anvender du et alm. link eller <asp:HyperLink> eller <asp:LinkButton>?
Avatar billede okidoky Nybegynder
03. april 2007 - 14:53 #5
nej almindelig link  :D ok....Jeg har et andet spørgsmål, er det iorden jeg skriver den her ?
Avatar billede pfp Nybegynder
03. april 2007 - 15:06 #6
Du kan gøre på samme måde med et alm. link, der hedder eventet bare OnClick, men det undrer mig dog at du anvender et alm. link til at eksekvere kode - det er vidst ikke sådan det er tænkt :)

Ja prøv, så må vi jo se om det er noget jeg kan hjælpe dig med.
Avatar billede okidoky Nybegynder
03. april 2007 - 15:20 #7
ok vil du være sød at forklare kort hvad forskel er på de 3 link typer?

Og mit spørgsmål er:

Jeg vil have at man skal kunne slette, redigere, indsætte og se nyheder i en fil, indtil nu har jeg kunnet vise, slette. men redigere har jeg problemer med ??

dette er mit script indtil nu:

Partial Class home
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load

        If Not IsPostBack Then
            If Request.QueryString("nyhed") = "" Then
                Dim objNyhed As New Nyhed

                For Each Row As DataRow In objNyhed.GetAllNyhed().Rows

                    lblNyhed.Text &= "<table width='100%' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>"
                    lblNyhed.Text &= "<tr>"
                    lblNyhed.Text &= "<td height='30' width='400px'><b><a href='home.aspx?nyhed=show&id=" & Row.Item("fldID") & "'>" & Row.Item("fldOverskrift") & "</a></b></td>"
                    lblNyhed.Text &= "<td width='50px'><a href='home.aspx?nyhed=slet&id=" & Row.Item("fldID") & "' OnClick='btnConfirm_Click' OnClientClick='return confirm('Bekræft sletning');'>Slet</a></td>"
                    lblNyhed.Text &= "<td width='50px'><a href='home.aspx?nyhed=redigere&id=" & Row.Item("fldID") & "'>Redigere</a></td>"
                    lblNyhed.Text &= " </tr></table>"

                Next

            ElseIf Request.QueryString("nyhed") = "show" Then
                lblDo.Text &= "vis nyhed"
            ElseIf Request.QueryString("nyhed") = "slet" Then

                'her sletter jeg nyheden
                Dim objSletNyhed As New Nyhed
                objSletNyhed.SletNyhed(Request.QueryString("id"))

                Response.Redirect("home.aspx")

            ElseIf Request.QueryString("nyhed") = "redigere" Then
                lblDo.Text &= "redigere"

                'her redigere vi nyheden

            End If

    End Sub
End Class
Avatar billede pfp Nybegynder
03. april 2007 - 15:53 #8
1. Alm. link (a href) er helt statisk, har ikke noget med asp.net at gøre.
2. En LinkButton har udseende som et link, men agerer i asp.net henseende som en button, dvs. med events etc.
3. HyperLink i asp.net forstand fungerer som button med events etc., og har yderligere egenskaber som kan sættes programmatisk.

Jeg tror jeg er for dårlig til VB.NET til at hjælpe dig med resten.
Avatar billede okidoky Nybegynder
03. april 2007 - 22:23 #9
ok...men 1000 tak for hjælpen :D
Avatar billede okidoky Nybegynder
03. april 2007 - 22:28 #10
Men lige en ting... jeg er ny i .net

Hvad er forskel på asp.net og vb.net ? :D
Avatar billede pfp Nybegynder
03. april 2007 - 22:57 #11
ASP.NET er teknologien.

VB.NET er et sprog, ligesom C#, J# og C++ er sprog, som alle kan anvendes i ASP.NET
Avatar billede okidoky Nybegynder
04. april 2007 - 10:21 #12
ok :D takker for hjælpen
Avatar billede okidoky Nybegynder
04. april 2007 - 10:29 #13
:D

Hvordan kan jeg bruge linkbutton istedet for disse almindelig link som her ?

lblNyhed.Text &= "<table width='100%' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>"
lblNyhed.Text &= "<tr>"
lblNyhed.Text &= "<td height='30' width='400px'><b><a href='home.aspx?nyhed=show&id=" & Row.Item("fldID") & "'>" & Row.Item("fldOverskrift") & "</a></b></td>"
lblNyhed.Text &= "<td width='50px'><a href='home.aspx?nyhed=slet&id=" & Row.Item("fldID") & "' OnClick='return confirm('Bekræft sletning');'>Slet</a></td>"
lblNyhed.Text &= "<td width='50px'><a href='home.aspx?nyhed=redigere&id=" & Row.Item("fldID") & "'>Redigere</a></td>"
lblNyhed.Text &= " </tr></table>"