Avatar billede the_edge Nybegynder
03. april 2007 - 12:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde syntaks fejl.

Hejsa jeg får en syntaks fejl.
det er denne linje den brokker sig over
strefterrettelser = replace(Replace(stroriginaltekst,"*DDDGOL*","DDD"Initialer),"*DDDGOL*","DDD"Initialer)

her er det hele.

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    dokument = "\\app001\egbolig\Brugerskilleark\SKILLEBLAD "&Initialer&".rtf"
    Set objTextFile = FSO.OpenTextFile (dokument, ForReading)
    Do Until objTextFile.AtEndOfStream
    stroriginaltekst = stroriginaltekst & objTextFile.Readline & vbcrlf
    Loop
    objTextFile.Close
    fso.DeleteFile(dokument)
    strefterrettelser = replace(Replace(stroriginaltekst,"*DDDGOL*","DDD"Initialer),"*DDDGOL*","DDD"Initialer) 'ordet der skal erstattes, Og med hvad skal det erstattes
    Set objTextFile = FSO.OpenTextFile (dokument, ForAppending,1)
    objtextfile.WriteLine(strefterrettelser)
    objTextFile.Close

    'end if
    Next
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. april 2007 - 12:51 #1
Hvad mener du med

  "DDD"Initialer
Avatar billede the_edge Nybegynder
03. april 2007 - 12:56 #2
altså den skal erstatte så der kommer til at stå *DDDES* foreksemple. (har glemt stjerne godt nok)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. april 2007 - 12:57 #3
Hvor "ES" kommer fra Initialer? Så skal du bare:

"DDD" & Initialer
Avatar billede the_edge Nybegynder
03. april 2007 - 13:04 #4
& lægger den strenge sammen ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. april 2007 - 13:08 #5
Ja
Avatar billede the_edge Nybegynder
03. april 2007 - 13:20 #6
ahh tak for hjælpen. læg et svar... kan du også svare på evt hvordan man oprette en function i vb ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. april 2007 - 14:05 #7
I gammel vbscript - funktioner?  Længe siden, jeg må lige slå det op:
    http://www.w3schools.com/vbscript/vbscript_procedures.asp
Jeg undrer mig stadig over hvor mange, der bruger ("er fanget af...") gammeldags ASP ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. april 2007 - 14:06 #8
Og jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede the_edge Nybegynder
03. april 2007 - 14:41 #9
hehe tak skal du have :=) kan du så forklare mig en ting til ^^ når jeg nu kører koden igennem. Så erstatter den kun et ord. alle i dokumentet...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. april 2007 - 15:18 #10
Din replace skulle gerne erstatte alle forekomster af "*DDDGOL*" - og du behøver såmænd kun kalde den een gang.
Avatar billede the_edge Nybegynder
03. april 2007 - 15:24 #11
hmm ja det burde den gøre. men den gider kun den første forkomst, den virker når jeg gør det på et txt dokument
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. april 2007 - 15:46 #12
Det kan jeg vist ikke hjælpe med ud fra de oplysninger.
Avatar billede the_edge Nybegynder
04. april 2007 - 08:36 #13
okay men tak for hjælpen i hvert fald :) hvis du ikke vil have point lægger jeg et svar selv så den kan blive lukket :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. april 2007 - 08:42 #14
nemli'
Avatar billede the_edge Nybegynder
04. april 2007 - 08:59 #15
lukket