Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 10:19 Der er 30 kommentarer

findes en DVD afspiller/brænder m. ethernet uden HDD og ikke MS?

Jeg har længe ledt efter et produkt der er en almindelig DVD afspiller med et ethernet stik i.

Den skal:
  Have rigtig netværksadgang - FTP eller TCP/IP
    (altså ikke kræve en sw klient på "serveren")
  Kunne optage fra DVD-drevet til netdrev
    (både lyd og billede)
  Kunne afspille de gængse lydfiler
  Kunne afspille de gængse filmformater
  Ikke have HDD indbygget
  Være ROM baseret
    Ikke Microsoft Windows
    Ikke Microsoft media centre
    Ikke Linux baseret, medmindre det er en ROM-version

Findes det mon?
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 10:22 #1
optage fra dvd drevet til et netværksdrev ? hvad mener du med det ??
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 10:29 #2
Overspille/rippe DVD - enten i råt format DVD direkte på HDD, eller eks. som Div/X

Rippe Audio CD til et komprimeret format - WMA eller MP3, helst

Men selvfølgelig et format den kan afspille igen fra netværksdrevet.
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 10:32 #3
De ovenstående filer skal selvfølgelig gemmes på et netværksdrev (idéen er at kunne bruge en NAS server sammen med enheden)
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 10:32 #4
jeg har endnu aldrig set en DVD der kan rippe til divx, så alene der tror jeg dit projekt falder til jorden
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 10:36 #5
Såvidt jeg kan se er det en æske der indeholder:
  DVD drev
  En hardware MPEG layer 2 encoder
  En hardware MPEG layer 2 decoder
  Et netværkskort
  En ROM til at styre filoperationer og netværksadgang.

Men som tidligere sagt har jeg ikke kunne finde en endnu.
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 10:43 #6
og den findes med 99.99999% sikkerhed heller ikke, hvorfor ? jo fordi det du søger er ikke en afspiller, men en commerciel boks til konvertering af DVD til DIVX.

Ps. DVD er allerede Mpeg 2, så hvorfor skulle der være en HW MPEG 2 encoder i ?
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 10:54 #7
På ingen måde en kommerciel box.
Som jeg sagde, så gør det ikke noget at den kan optage i råt DVD format, eller kald det kopier, om du vil.

Encoderen skal velsagtens bruges til at rippe fra DVD til Div/X.
Den er selvfølgelig mindre nødvendig hvis man kører råt format.

Iøvrigt kan man allerede få æsker der indeholder HDD, og dårlige styresystemer der kan 90% af hvad jeg søger, så skridtet er nu ikke så frygtelig stort fra eksisterende produkter til hvad jeg søger.

Desværre har du nok ret i, at det ikke findes endnu.
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 10:57 #8
Skal iøvigt også bruge en encoder til at lave Audio CD om til MP3 - kommer jeg i tanker om.
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 11:01 #9
jeg synes du prøver at opfinde den dybe tallerken ;)

1 en computer har meget mere regnekraft til at convertere til divx, ligeledes er convertering til MP3 også nemmre på en pc.

2 du kan få afspillere med netværkstilslutning der kan afspille fra netværket, (og derved fra en NAS).

3. jeg tror aldrig den boks du søger kommer på markedet, fordi jeg tror ikke der er det store marked for sådan en boks.
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 11:22 #10
Det er du da fri til at mene :-)

Der er flere grunde til, at jeg ikke ønsker de produkter der er på markedet.

Og det er muligt du har ret, men mit spørgsmål var ret simpelt om de var nogen der kunne anvise mit et sted hvor jeg kunne finde en...

(iøvrigt er det da næppe at opfinde den dybe tallerken, at tage komponenter der eksisterer på markedet og sætte dem anderledes sammen - mit bud er, at der kommer en Kinesisk æske der kan det når der kommer lidt flere hjemmecomputere i Kina)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 12:52 #11
the_rx7_guy >> jeg tror du skal lede længe efter det setup.
Jeg har aldrig set eller hørt om det du lede efter, og jeg har også svært ved at tro at det nogensinde kommer i produktion...

Jeg kan selvfølgelig ikke vide om det findes med 100% sikkerhed, men jeg er overbevist om, at hvis den type maskine var på markedet, så ville det være et kæmpe hit, som ville være alm. kendt.

Du bliver simpelthen nød til at have en ganske alm. PC for at kunne opfylde dit ønske.

Men hvis du, eller en anden, snubler over sådan en maskine, så skal jeg da være den første til at købe en. Så råb endelig op, hvis der er gevinst ;-)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 12:54 #12
the_rx7_guy >> Du skriver:

Såvidt jeg kan se er det en æske der indeholder:
  DVD drev
  En hardware MPEG layer 2 encoder
  En hardware MPEG layer 2 decoder
  Et netværkskort
  En ROM til at styre filoperationer og netværksadgang.
----------------------------------

Det lyder for mig som om at du allerede har haft kig på noget, eller ????
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 13:00 #13
phatlasse jeg læser det som "produkt specifikation" på det endnu ikke producerede produkt.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 13:04 #14
he he, OK - Men hvad er det så for en "æske" han mener ???
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 13:41 #15
phatlasse,

Det er desværre ikke noget jeg har fundet endnu, men jeg skal da gerne give lyd hvis jeg finder "æsken".

Specifikationen var nu bare for at prøve at forklare hvad det er jeg søger i mere tekniske termer :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 13:48 #16
the_rx7_guy >> OK - men jeg tror desværre at du kommer til at lede længe ;-)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 13:51 #17
Du kan sagtens få noget der minder om det setup du ønsker - men en maksine der kan rippe en DVD til et netværksdrev, tror jeg ikke du skal håbe på at finde. Du skal jo bruge noget software til at knække krypteringen, og i forb. med kopiering er dette ikke lovligt !
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 14:06 #18
Kineserne plejer ikke at gå så frygtelig højt op i DRM og den slags, så jeg kunne forestille mig, at det ville komme derfra - hvis det kom.

Men det er da ikke hverken mere, eller mindre, ulovligt end at gøre det på en DVD HDD recorder, hvor HDD bare er lokal. Eller for den sags skyld om man nu gør det via en PC.

Så jeg håber endnu :-D
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 14:10 #19
Men det er da ikke hverken mere, eller mindre, ulovligt end at gøre det på en DVD HDD recorder, hvor HDD bare er lokal. Eller for den sags skyld om man nu gør det via en PC. >> Enig ! Men pt. tror jeg som sagt ikke det kan lade sig gøre...
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 14:18 #20
Såvidt jeg kan se er al hardwaren i eks. en Kiss DP-558, men dens netværksinterface er da for ringe, og jeg synes det virker fjoget at HDD skal sidde i den dims jeg skal have under mit fjernsyn.
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 14:18 #21
Iøvrigt har jeg ikke noget at bruge tunerdelen til.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 14:24 #22
Ja, jeg havde også KISS i hovedet, da jeg så dit indlæg - og det er nok også det nærmeste du kommer, det setup som du ønsker. Måske synes du det er fjoget at disken sidder i KISS maskinen, men det giver en klart bedre ydelse, end hvis du skulle rippe via netværket.
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
03. april 2007 - 14:29 #23
I et 100Mbit netværk er det da under ingen omstændigheder netværket der sætter begrænsninger.
Det er muligt, at der vil være nogle NAS servere der ikke er hurtige nok, men det tvivler jeg nu også på.

I sidste ende er det vist nærmest kun et spørgsmål om der skal en stor cache i enheden, eller om kopieringen er lidt langsommere.
Begge dele ville være at foretrække fremfor de andre setups på markedet.
Avatar billede screem_brille Novice
08. april 2007 - 09:58 #24
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
10. april 2007 - 17:29 #25
screem_brille,

Hvor vil du hen med det?

Du forventer da vel ikke point for at konstatere, at du (heller) ikke ved hvor jeg kan købe det produkt pt.?
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 17:31 #26
produktet findes jo ikke.
Avatar billede the_rx7_guy Nybegynder
10. april 2007 - 18:15 #27
Så må jeg jo bare vente - Og det må pointafgivningen så også.

Men du skal da have tak for dine inputs
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2007 - 16:16 #28
feedback tid?
Avatar billede screem_brille Novice
22. april 2007 - 16:21 #29
det sker først når produktet findes, og det kommer det aldrig, så spørgsmålet bliver ikke lukket.