Avatar billede renard Nybegynder
03. april 2007 - 02:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med user control og scope

Jeg har en Drop Down List i en User Control. De forskellige controls i UC vises fint på target-siden. Jeg vil gerne tilgå DDL'en på target-siden for at binde data til den, men kan ikke 'få fat' i den.

UC, "Search":
<asp:DropDownList ID="ddl1" runat="server">
</asp:DropDownList>
Har ikke lavet noget i code-behind.

Target-side
Search.FindControl( //IntelliSense viser kun de controls der er på target-siden og ikke dll1

Det er jo nok noget med scope, men jeg ved ikke lige, hvor jeg skal udvide det.
Avatar billede Syska Mester
03. april 2007 - 02:20 #1
gør den public via en property på din user control så du kan tilgå den fra siden ... ( går ud fra med target mener du aspx siden ... )

// ouT
Avatar billede Syska Mester
03. april 2007 - 02:30 #2
private DropDownList f_minDll;
    public DropDownList DDL_i_en_UC
    {
        get { return f_ddl1; }
        set { f_minDll = value; }
    }
Avatar billede renard Nybegynder
03. april 2007 - 10:55 #3
Super buzzzz! Tak!
Avatar billede Syska Mester
03. april 2007 - 11:34 #4
// svar