Avatar billede ze-men Nybegynder
02. april 2007 - 18:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Streaming til 3GP

Hej eksperter...

Jeg skal streame/konvertere et streamsignal fra MP3 til 3GP. Jeg selv streamer MP3-signalet ud fra en media streamserver, og skal nu kunne levere det i 'mobilsprog' - altså til 3GP.

Er der nogle der kan fortælle mig hvordan og evt. hvilken streaming server jeg skal bruge?
Avatar billede gurly Praktikant
02. april 2007 - 22:55 #1
Er 3GP ikke et video fil format ?
Avatar billede gurly Praktikant
02. april 2007 - 23:14 #2
først og fremmest skal du vist have lavet en vebside som er tilpasset browseren i en mobil telefon, lige som siden her på dr
http://mobil.dr.dk/
på en sådan side skulle du så kunne streame din mp3 stream i en player på siden, det skal tilsyneladende være en RealOne- eller 3GP player
Avatar billede gurly Praktikant
02. april 2007 - 23:17 #3
næ det var noget vrøvl jeg skrev, for det er mobil telefonen der skal have en af disse playere
Avatar billede gurly Praktikant
02. april 2007 - 23:26 #4
inde på dr http://mobil.dr.dk/nyheder/tvavisen.xml
ser det ud til at når man klikker på et link til et filmklip, så kan man gemme en fil med navnet "proxy"  hvis man åbner denne fil med notepad så indeholder den følgende >
rtsp://193.88.7.205:554/DR/TvAvisenNY/070402/tva210020070401_j91_s1_p1.rm?alid=1880059&ceid=910402&cloakport=80,554

dette ligner jo bestemt en stream adresse til en real media video fil

det var jo fristende at prøve at udskifte denne adresse med din mp3 stream adresse
og så gemme "proxy" filen, og så lave en mobil venlig webside med et link til denne proxyfil, jeg kan godt prøve, men hvem har en 3GP telefon ? jeg har ikke nemlig
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 00:01 #5
jeg har prøvet at lave en side
siden indeholder to link
det ene er til sådan en "proxy fil" der
og det andet er til direkte mp3 stream adresse.

kunne en eller anden med en 3GP mobil teste om det virker til noget
adressen er
http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/mobil
jeg ved ikke rigtigt med sådan en mobil, måske skal man bare bruge adressen
aelling.lir.dk/public/eksemplar/mobil
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 00:14 #6
der står jo her på denne side, at langt de fleste nye telefoner understytter mp3
http://www.dr.dk/Mobil/Guide/20070206141501.htm
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 00:29 #7
så vidt jeg kan se her så er 3GP sådan set en MP4 fil, på denne side står et stykke nede af siden hvordan du streamer MP4
http://all-streaming-media.com/streaming-media-faq/faq-mp4-streaming.htm
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 00:49 #8
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 00:51 #9
Avatar billede ze-men Nybegynder
03. april 2007 - 10:13 #10
Hej.. På spørgsmålet om stream til flash skrev du du ikke viste noget om 3G, he he...

Nå, jeg har selv en 3G telefon - og jeg har testet siden og de to links:
Det første, der vil telefonen hente en fil ned (det turde jeg ikke)
Den anden der stod den bare og hentede i lang tid, uden der skete noget.

Ja, det er korrekt at MP4 også har noget med 3GP at gøre - men vi skulle gerne kunne sende et signal ud, der ender på *.3gp.
Den du linker til hos Apple har jeg hentet (Darwin Streaming Server), men den kan jeg ikke få til at virke på Vista, ved ikke hvorfor.
Jeg har også prøvet MAC's egen, Quicktime Brodcaster, men den kræver muligvis server.
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 10:58 #11
hejsa
næ jeg ved heller intet om 3gp, jeg forsøger bare at gætte mig frem
linket med filen den ville hente, ja det er jo sådan det virker på DR
den "proxy fil" den vil hente, indeholder blodt din mp 3 stream adresse
(nøjagtig som beskrevet her > 02/04-2007 23:26:52)
jeg anser det da også som tvivlsomt om det virker.

hvis det andet link ikke virkede, det var jo et deeplink til din mp3 stream, så enten kan din tlf ikke afspille en mp3 stream, eller hvad med download hastigheden ?
hvor stor download hastighed er der på en mobil ? ? ?

hvad så med denne her
http://www.catrasoftware.it/Streaming/CatraStreamingPlatform.htm
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 11:03 #12
PS
som jeg ser det ind på denne side
http://all-streaming-media.com/streaming-media-faq/faq-mp4-streaming.htm
så kan en MP4 fil jo netop have fil betegnelsen *.3gp.
Avatar billede ze-men Nybegynder
03. april 2007 - 11:19 #13
Ja, tror jeg du har ret i.

Jeg har forsøgt igen med Catra, men jeg syntes jeg har sat den rigtigt op - den gider bare ikke at starte. Jeg er dog heller ikke den største ekspert til opsætning af servere.
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 11:32 #14
mange ældre programme virker ikke under vista
ps. jeg har rettet linket til "flash install pakken" over i dit flash spørgsmål
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2007 - 11:36 #15
foruden en server som eksempelvis darwin, skal man så ikke også bruge sådan en her for at kompresse det til MP4/3GP
http://sourceforge.net/projects/mpeg-recorder/
Avatar billede gurly Praktikant
04. april 2007 - 21:39 #16
hejsa
jeg har skrevet dig en vigtig bemærkning angående din nye WM player, i dit flash spørgsmål
Avatar billede gurly Praktikant
28. april 2007 - 11:49 #17
hvis ikke at du får andre svar her, så læg et svar selv og accepter dit svar så får du dine point tilbage, og du får lukket spørgsmålet  c",)
Avatar billede ze-men Nybegynder
27. maj 2008 - 11:49 #18
afsluttet