Avatar billede flashit Nybegynder
02. april 2007 - 15:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opret bruger via kode som i Asp.Net Configoraton toolet

HEj E.

Er her en som har prøvet at oprette brugere via egen kode, i stedet for via Asp.Net Configoraton toolet.

mvh
Jakob
Avatar billede flashit Nybegynder
02. april 2007 - 15:57 #1
jeg har kørt asånet_regsql.exe så jeg bruges min egen sql database og ikke den som ellers ville ligge i App_Data folderen.
Avatar billede kalp Novice
02. april 2007 - 15:57 #2
Ja.. I din Toolbox har du du en del der hedder Login.. her skal du vælge CreateUserWizard og binde den din db.
Avatar billede flashit Nybegynder
02. april 2007 - 15:59 #3
Yeps. det er lige den, men jeg skal bare gøre det samme via egen kode.. Giver det mening?
Avatar billede flashit Nybegynder
02. april 2007 - 16:19 #4
Kan man ikke benytte "Membership.CreateUser".
Avatar billede flashit Nybegynder
02. april 2007 - 17:11 #5
BINGO

If you want to interact directly with the Membership API, one approach is to use the Membership class from System.Web.Security. The Membership class contains only static members and properties, but these static members map to properties and methods on the MembershipProvider, and the component will forward calls to the configured provider when appropriate. Here is an example using hard coded values for a user's attributes.

string username = "SwedishChef";

string password = "bj#kbj1k";

string email = @"swede@mailinator.com";

string question = "The greatest band ever?";

string answer = "ABBA";

bool isApproved = true;

MembershipCreateStatus status;

Membership.CreateUser(

    username, password, email,

    question, answer, isApproved,

    out status);

if(status == MembershipCreateStatus.Success)

{

  // party!

}

An even easier interface to the membership provider is to use the ASP.NET 2.0 Login controls: Login, LoginView, PasswordRecovery, LoginStatus, LoginName, CreateUserWizard, and ChangePassword. The Login control, for example, will ultimately call the ValidateUser method of the current membership provider when a user enter their username and password and clicks the Login button. There is no need to write any code if the built-in controls provide all the functionality you need. All of the controls allow customization various levels of customization through styles and templates. You can find the controls in the Visual Studio toolbox under the “Login” category.
Avatar billede flashit Nybegynder
02. april 2007 - 17:12 #6
lukker