Avatar billede mpalle Nybegynder
02. april 2007 - 14:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Signed appletter og Vista

Hej

Jeg har oprettet en tråd på javas forum som jeg gerne vil have så mange til at læse og som muligt i håb om at få løst problemet så smider lige linket ind : http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=5155732

/Michael
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2007 - 04:40 #1
Jeg synes at det er meget meget grimt at forsøge at smide noget i jre/lib/ext.

Jeg synes at den pæneste måde er at putte i et:

Class-Path: foo.jar bar.jar

i manifestet på din jar fil.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2007 - 04:41 #2
Hvis du kunne erstatte SOAP med noget simplere kunne du bare bruge
(Http)URLConnection som er i selve Java og skrive request data og
parse respons data manuelt uden brug af diverse libs.
Avatar billede mpalle Nybegynder
03. april 2007 - 11:17 #3
Hej

Jeg kan bedst lide hvis det sker via SOAP. Mest behageligt at arbejde med :p.
Mit setup er som følger:
Jeg koder min applet i Eclipse. Genererer min JAR fil med ProGuard. Signerer (verisign) med jarsigner.exe.
Jeg har aldrig leget med manifest filer før så er helt grøn på dette område. Har søgt lidt på google og læst lidt tutorials men synes ikk rigtig der er noget senarie der passer på mit. Prøvede at tilføje :
Class-Path: libs/activation.jar libs/FastInfoset.jar libs/jaxp-api.jar libs/jaxrpc-api.jar libs/jaxrpc-impl.jar libs/jaxrpc-spi.jar libs/jsr173_api.jar libs/mail.jar libs/relaxngDatatype.jar libs/saaj-api.jar libs/saaj-impl.jar libs/xsdlib.jar
til min manifest.mf fil men så kan appletten ikke starte da den kan detecte at manifest filen er blevet "tampered" med.
Har du et godt forslag til en løsning?

/Michael
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2007 - 15:24 #4
1) du skal rette manifest inden du signer

2) hvis din applet er http://www.foobar.dk/dir/superapplet.jar og du har en
  lib/noget.jar i dit Class-Path direktiv saa vil Java forsoege at hente
  http://www.foobar.dk/dir/lib/noget.jar
Avatar billede mpalle Nybegynder
03. april 2007 - 15:31 #5
Hej

Jeg har løst problemet med en manifest fil.
Tak for hintet.

/Michael
Avatar billede mpalle Nybegynder
03. april 2007 - 15:33 #6
Hvor dælen giver jeg dig point?

/Michael
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2007 - 15:52 #7
jeg skal foerst smide et svar