Avatar billede karsten_larsen Praktikant
02. april 2007 - 11:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdater data til Gridview ved edit i et Formview

Jeg har et gridview som via select viser den pågældende poste i et formview for at redigere den.

Hvordan får jeg refresh data til gridview igen, når jeg f.eks. trykket på update i edit funktionen på FormView?

? :-) karsten_larsen
Avatar billede neoman Novice
02. april 2007 - 13:30 #1
Du skal ha en ItemUpdated event handler på MinFormView:

Sub MinFormView_ItemUpdated(ByVal sender As Object, ByVal e As FormViewUpdatedEventArgs) Handles MInFormView.ItemUpdated

MinGridview.DataSourceID="navnet på datasourcen"
MinGridview.DataBind
end sub
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
02. april 2007 - 14:40 #2
neoman -> hvordan får jeg MinFormView_ItemUpdated aktiveret på aspx siden?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
02. april 2007 - 14:45 #3
neoman -> vil du lave et svar det fungere perfekt. Tak for hjælpen.
Avatar billede neoman Novice
02. april 2007 - 14:47 #4
den kaldes når du trykker Update i din formview ...i designeren  klik på din FormView, og i Properties-boxen klik på Lyn-ikonet - så er alle FormView's events listet der, og for ItemUpdated vælg så denne handler.
Avatar billede neoman Novice
02. april 2007 - 14:47 #5
Ja okie - have fun
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
02. april 2007 - 18:37 #6
Cool med "lynet" - det havde jeg ikke set.

Tak for hjælpen