Avatar billede heloo Nybegynder
02. april 2007 - 11:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

lidt customvalidator hjælp

jeg har 2 textfelter hvor bruger skal udfylde mindst et af felterne.

Jeg har lavet en customvalidator hvor jeg har sat customvalidatefunction til testPhone som er min js funktion.

js funktionen er:
function testPhone()
{
    if(document.getElementById("txtPhone").Value=="" && document.getElementById("txtMobilePhone").Value=="")
    {
        return = false;
    }
    else
    {
        return = true;
    }

men det spiller ikke, hvad gør jeg forkert?
Avatar billede kalp Novice
02. april 2007 - 11:41 #1
function testPhone()
{
    if(document.getElementById("txtPhone").Value=="" || document.getElementById("txtMobilePhone").Value=="")
    {
        return = false;
    }
    else
    {
        return = true;
    }
Avatar billede heloo Nybegynder
02. april 2007 - 12:52 #2
det skal jo netop være en and og ikke or...
Avatar billede kalp Novice
02. april 2007 - 12:58 #3
hvorfor?
du siger jo selv at mindst et af felterne skal være udfyldt.
hvis du bruger and skal begge være udfyldt.
Avatar billede kalp Novice
02. april 2007 - 12:58 #4
og så kan du udbybe hvad der ikke spiller.. måske spiller koden men den gør bare ikke hvad du har tiltænkt dig
Avatar billede heloo Nybegynder
02. april 2007 - 13:17 #5
du har ret og jeg vrøvler (sorry)
Jeg prøver lige igen...
Avatar billede heloo Nybegynder
02. april 2007 - 13:36 #6
problemet er at den bliver fyret selvom det ene felt er udfyldt..

kode:
<asp:CustomValidator ID="customValPhone" runat="server" ClientValidationFunction="testPhone()"                                    ErrorMessage="Du skal indtaste mindst et telefonnummer" Display="None"></asp:CustomValidator>

function testPhone()
{
    if(document.getElementById("txtPhone").Value=="" || document.getElementById("txtMobilePhone").Value=="")
    {
        return = false;
    }
    else
    {
        return = true;
    }
</script>
Avatar billede heloo Nybegynder
02. april 2007 - 13:37 #7
jeg bruger summery derfor Display="None"
Avatar billede kalp Novice
02. april 2007 - 13:50 #8
den skal affyres hver gang jo, men du mener den returnere false hver gang?

men måske skal det bare være

function testPhone()
{
    if(document.getElementById("txtPhone").Value=="" || document.getElementById("txtMobilePhone").Value=="")
    {
        return = true;
    }
    else
    {
        return = false;
    }
</script>
Avatar billede heloo Nybegynder
02. april 2007 - 14:18 #9
ok det virker nu, jeg havde lavet flere fejl...
send bare et svar kalp ;-)

function CheckPhone(sender, args)
  {
        if(document.getElementById("ctl00_ContentPlaceHolder1_txtPhone").value=="" && document.getElementById("ctl00_ContentPlaceHolder1_txtMobilePhone").value=="")
        {
            args.IsValid = false;
            return;
        }
        else
        {
              args.IsValid = true;
              return;
        }
Avatar billede kalp Novice
02. april 2007 - 14:23 #10
hov jeg var vidst også lidt blank at sætte return = false :P
hehe man kan jo stirre sig lidt blindt på ting man ikke selv har lavet:)
Avatar billede heloo Nybegynder
02. april 2007 - 14:27 #11
ja og det var jo også && og ikke ||
Men skidt vi klarer det jo, fortsat go dag og takker ;-)