Avatar billede beef12 Nybegynder
02. april 2007 - 08:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsæt data og tid

Jeg har hentet en data fra en database og har gemt det i en variabel og vil nu indsætte det i en anden database. Datoen ser sådan ud: 16-08-2006 10:00:00. Når jeg prøver at indsætte den, så jeg fejlen:

"The conversion of data type to a datetime data type resulted in an out-of-range datatime value".

Har også prøvet med cast, uden held... Hvad gør jeg?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
02. april 2007 - 08:59 #1
Gem datoen i en DateTime variabel og sæt den direkte ind i den nye database.
Avatar billede beef12 Nybegynder
02. april 2007 - 09:07 #2
Laver den ikke ballade hvis datoen er null?

Prøver lige...
Avatar billede beef12 Nybegynder
02. april 2007 - 09:13 #3
det giver præcis samme resultat.
Avatar billede beef12 Nybegynder
02. april 2007 - 09:14 #4
Når jeg laver gemmer det som datetime og derefter indsætter den i min insert-sql streng, bliver den alligevel omdannet til en string. Så det gav ikke den store forskel
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
02. april 2007 - 09:24 #5
Hvis du indsætter den i en streng, så formatter den i ISO formatet:

yyyymmdd hh:mm:ss

Det format genkendes altid af SQL Server.
Avatar billede beef12 Nybegynder
02. april 2007 - 09:35 #6
ja det virker. Kender du convert koden til ovenstående format? Sådan så jeg får selected i det rigtige format og dermed slipper for at en længere streng-conversion?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
02. april 2007 - 09:44 #7
112, så vidt jeg husker. Søg efter convert, så kan du finde den i books online.
Avatar billede beef12 Nybegynder
02. april 2007 - 09:58 #8
den smider tiden. Men pyt - det må løses programatisk