Avatar billede laurents Nybegynder
31. marts 2007 - 16:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datoformatering ved input i SQL database

Åhhh - jeg bliver træt :-) Fra en formular modtager jeg en dato i formatet dd-mm-åååå - MEN - når jeg skriver det til databasen (SQL 2000) lagres det mm-dd-åååå (01-04-2007 bliver asså til 04-01-2007) - hvad er det lige jeg gør galt?

session.LCID = 1030
setlocale(1030)

bla bla bla bla o.s.v.
  rs("fromdate") = cdate(mysmartupload.form("fromdate"))
bla bla bla bla o.s.v.

og rs.update .....

Jeg synes jeg har prøvet ALT - men det har jeg jo nok ikke....
en formatdatetimemysmartupload.form("fromdate"),vblongdate) fejler?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. marts 2007 - 17:00 #1
Det skal altid virke hvis du putter det ind som 'åååå-mm-dd'
Avatar billede laurents Nybegynder
31. marts 2007 - 17:08 #2
Hej Erik, det virker helt fint hvis jeg knaster det ind med åååå-mm-dd i formen, men det kan en dansk bruger sq nok ikke helt finde ud af :-) har du et lumsk trick til at konvertere det der sendes fra formen til US formatet - jeg har prøvet bare at skifte session.lcid, men det gjorde ingen forskel :-(
Avatar billede laurents Nybegynder
31. marts 2007 - 17:15 #3
hmmmmmmmm - i ren og skær irritation over, at systemerne ikke virker som jeg tænker  :-) (umilig opgave for en system designer) - smed jeg en session.lcid = 1030 umiddelbar før min AddNew, og klamrede en cdate omkring mine datoer - og så virker det ...... men er det et tilfælde - eller er det den "rigtige" måde at gøre det på?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. marts 2007 - 17:23 #4
Der er vel ingen, der siger, at det der står i databasen skal have samme format som det brugeren ser. En lille omformning hver vej er ganske almindeligt. Om din session.lcid er korrekt skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede laurents Nybegynder
31. marts 2007 - 17:33 #5
Well - din kommentar ledte mig på rette vej, så smid den lige som et svar - så lukker vi igen - og tak for hjælpen!

Til andre med samme problem - jeg løste problemet på denne måde:

session.lcid = 1030
setlocale(1030)

rs.addnew
  rs("fradato") = cdate(mysmartupload.form("fromdate"))
rs.update
rs.close og så videre!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. marts 2007 - 17:48 #6
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede laurents Nybegynder
16. september 2007 - 22:23 #7
lukke lukke