Avatar billede maqhem Nybegynder
31. marts 2007 - 15:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Scroll på swfobject

Hvordan gør jeg således, at der kommer scrollbar på siden, hvis mit swfobject's originale størrelse rækker ud over kanterne på browseren? Lige nu er den sat til 100% x 100%.
Skal jeg måske lægge en tom tabel ind under min swf-fil, for at få den til at fylde, for det gør min swf-fil tydeligvist ikke.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
31. marts 2007 - 20:54 #1
kan du ikke bare skrive 5078 i højde og bredde? Istedet for relative størrelser
Avatar billede maqhem Nybegynder
31. marts 2007 - 21:58 #2
Hvad skulle dette dog hjælpe? Det kan jeg ikke lige få øje på.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
31. marts 2007 - 22:06 #3
100x100% betyder jo netop at flashen tilpasser sig browserens størrelse.

Hvis du vil have scrollbars skal du, som kragekjaer siger, sætte en faste bredde og/eller højde på din swf.
Avatar billede maqhem Nybegynder
31. marts 2007 - 22:15 #4
Hmm... Tja, det kunne jeg dog gøre. Findes ingen andre måder til test på filens originale størrelse? Min fil har scroll sat til nonscroll.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
31. marts 2007 - 23:33 #5
Så du vil gerne have at din swf skalerer 100% indtil den når en minimumshøjde, hvorefter den ikke skalerer længere ned, men der i stedet kommer en scrollbar?

Er det korrekt forstået?
Avatar billede thulstrup Nybegynder
31. marts 2007 - 23:35 #6
Og når du skriver at din fil har "scroll sat til nonscroll", hvad er det så lige du mener? Er det flash eller html/css du snakker om?
Avatar billede maqhem Nybegynder
01. april 2007 - 00:04 #7
1. Korrekt.
2. Det er en property til swfObject (vidst nok en js-del).
Avatar billede thulstrup Nybegynder
01. april 2007 - 00:24 #8
2. Jeg er ret sikker på at det ikke er en del af swfobject.

1. Du burde kunne klare det med lidt javascript. Her er et hurtigt eksempel:

<script type="text/javascript">
function getSize() {
    var size = {};
    if (window.innerWidth) {
        size.w = window.innerWidth;
        size.h = window.innerHeight;
    }
    else if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
        size.w = document.documentElement.clientWidth;
        size.h = document.documentElement.clientHeight;
    }
    else if (document.body) {
        size.w = document.body.clientWidth;
        size.h = document.body.clientHeight;
    }
    return size;
}

function resize() {
    var minH = 500;
    var h = getSize().h;
    var newH = (h<minH) ? minH+"px" : "100%";
    document.getElementById("flashcontent").style.height = newH;
    document.getElementsByTagName("html")[0].style.overflow = (h<minH) ? "auto" : "hidden";
}

window.onresize = resize;
window.onload = resize;
</script>
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. december 2009 - 12:08 #9
Yes, smid et svar, thulstrup.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
24. december 2009 - 13:05 #10
God jul :-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. december 2009 - 13:18 #11
Tak, i lige måde :)