Avatar billede skuumm Nybegynder
06. maj 1999 - 00:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mellemrum og DB udtræk

Jeg ønsker at slette en post i DB'en "board", men hvis der er mellemrum i posten kan det ikke lade sig gøre ??!!?

gode forslag modtages med lunt humør

HH

if request("knap")= "ned" then
  set conn = server.createobject("adodb.connection")
  conn.open "board"
  conn.execute("delete * from board_kat where kategori = '"&request.form("liste")&"'")
  conn.close
end if
Avatar billede theartist Nybegynder
06. maj 1999 - 15:49 #1
Brug TRIM kommandoen...
den sletter mellemrum forrest og bagest fra en form... og jeg formoder det  er det der skal til...

Skriv noget ala:

Set liste  = Trim(Request.form("liste"))
  if request("knap")= "ned" then
                        set conn = server.createobject("adodb.connection")
                        conn.open "board"
                        conn.execute("delete * from board_kat where kategori = '"& liste &"'")
                        conn.close
                      end if

eller hvis det er et DB problem så benyt dig af muligheden for % tegn

du kan jo sætte % tegnet ind foran og bagefter, så vil den finde ordet uanset mellemrum osv. Men den kan være farlig at bruge, hvis du har mange ord der  er lange og næsten ens......

skriv hvis du ikke forstår.
Avatar billede ITops Nybegynder
06. maj 1999 - 16:32 #2
...eller erstat mellemrummet med et + så er man da helt sikker...

str = Replace(str," ","+")
Avatar billede asp Nybegynder
06. maj 1999 - 17:00 #3
Prøv at bruge

DELETE FROM Board_Kat WHERE Kategori = '" & liste & "'

istedet for

delete * from board_kat where kategori = '"& liste &"'"

Den der med Delete * er vist noget som Access har opfundet :-)

Avatar billede skuumm Nybegynder
06. maj 1999 - 20:32 #4
Problemet er at mellemrummet er mellem 2 ord

"nyt emne" eller "øl fisse og horn musik"
Avatar billede thorvald Nybegynder
06. maj 1999 - 20:39 #5
Det er svært at se hvad der er enkelt pling, og hvad der er dobbeltpling.

SQL-mæssigt skulle følgende virke

DELETE FROM Board_Kat Where Kategori = 'Nyt emne'

Hvis det ikke virker, så ....

Thorvald
Avatar billede skuumm Nybegynder
06. maj 1999 - 21:22 #6
'"&request.form("liste")&"'

udtrækket sker fra en Dropdown menu, kan det vare her geden ligger begravet?
Avatar billede mrmodal Nybegynder
07. maj 1999 - 10:05 #7
Hvilken database kører du op imod?

Kan du ikke lægge SQL strengen ud, så vi kan se den?

Avatar billede stoffer Nybegynder
07. maj 1999 - 13:45 #8
Måske kan det have noget at gøre med at du bruger Method=GET istedet for POST. Er der ikke noget med at GET ikke kan li' mellemrum i en tekstreng?

hva' kan jeg sige - PRØV det ;-)
Avatar billede skuumm Nybegynder
10. maj 1999 - 08:42 #9
Ingen grund til panik, problemmet er løst jeg aner ikke hvordan men nu virker det