Avatar billede jpt_114 Nybegynder
30. marts 2007 - 10:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

En knap macro i excel der kan åbne et worddokument

Hej

Jeg har prøvet at oprette en makro i et excelark som vil kunne åbne et word dokument, som indenholder en beskrivelse af havd der forgår i Excelarket. Men den kommer med en fejlmelding og siger at jeg ikke kan åbne et worddokument igennem excel.

Hvordan løser man dette??
Avatar billede killerclown Nybegynder
30. marts 2007 - 14:31 #1
Hej jpt  !
Kan du ikke lige poste din kode ?

/Killer
Avatar billede killerclown Nybegynder
30. marts 2007 - 14:34 #2
Denne kode åbner word og copy-paster indholdet af ranget T2 - Y4 over....
En årsag til fejl, kan være, at du ikke har Microsoft Office 11 object library  checked i references (Tools - References)

Sub word()
Set oWord = CreateObject("Word.Application")
oWord.Documents.Add
oWord.Visible = True
Range("T2", "Y4").Copy
oWord.Selection.Paste
End Sub

/Killer
Avatar billede supertekst Ekspert
30. marts 2007 - 14:39 #3
Sub VisForklaring()
Dim ObjW As Object
    Set ObjX = CreateObject("Word.application")
    With ObjX
        .Visible = True
        .documents.Open "c:\Forklaring.doc"
    End With

    Set ObjX = Nothing
End Sub
Avatar billede jpt_114 Nybegynder
02. april 2007 - 10:34 #4
Hej Supertekst

Det var lige det jeg skulle bruge. Du skal have tak for hjælpen Killerclown. Jeg får nok brug for din opsætning på et andet tidspunkt. men lige nu skal jeg bare kunne åbne et word dokument og se havd der står. jeg skal ikke lave Cpy/paste
Avatar billede jpt_114 Nybegynder
02. april 2007 - 10:36 #5
Jeg skal lige have dig til at skrive igen Supertekst for point
Avatar billede supertekst Ekspert
03. april 2007 - 09:07 #6
Det får du her...
Avatar billede jpt_114 Nybegynder
03. april 2007 - 09:52 #7
Alletider