Avatar billede alpsie Nybegynder
30. marts 2007 - 10:00 Der er 3 kommentarer

kan ikke komme på nettet

Jeg havde en Teknikker fra TDC ude ved mig igår, fordi mit net har været nede, efter nogle test kunne han konstatere at det var modem som var blevet defekt, så den udskiftede han til et Webstar modem og satte den der efter til.
Startede den ene af mine computer op (den i stuen) og blev før til https://asunet.webspeed.dk/100.aspx hvor jeg skrev min kode ind og var der efter på nettet, fors'gte så på min anden computer (på mit værrelse) men den vil ikke komme online og heller ikke forbinde til https://asunet.webspeed.dk hvilket jeg ikke kan forstå da teknikkeren satte sin laptop til og den connectede fint.

Jeg har mit modem koblet til en switch hvor i jeg har et netkabel til stuen og en til mit værrelse.

Dette er hvad computeren der ikke kan komme online skriver i log.

Computeren fik ikke tildelt en adresse fra netværket (af DHCP serveren) til netværket med netværksadressen 00508DD44D62, der opstod følgende fejl, handlingenen blev afbrudt af brugere computeren vil forsat forsøge at få tildelt en adresse fra netværksadresseserveren (DHCP)

Jeg lader den køre hvor efter dette kommer i min log.

Computeren fik ikke tildelt en adresse fra netværket (af DHCP serveren) til netværket med netværksadressen 00508DD44D62, der opstod følgende fejl, semaforens timeoutperiode er udløbet. computeren vil forsat forsøge at få tildelt en adresse fra netværksadresseserveren (DHCP)

Nogen som har en ide om hvad der sker og om hvordan det fikses ?
Avatar billede nasmijani Nybegynder
11. april 2007 - 00:44 #1
prøv går ind i command prompt og skrive denne komando: netsh winsock reset

hvis dette ikke hjælper prøv at skifte MAC adressen på netkortet,

ellers ring til 80 80 40 20
Avatar billede josefsen2 Nybegynder
05. maj 2007 - 08:38 #2
Du skriver ikke om du forsøger at få de ro computere på nettet samtidigt, men hvis det er tilfældet, skal du sandsynligvis have en router i dit lokale net. Jeg kender ikke detaljerne fra TDC, men det kunne vel være at de kun giver dig een IP. Med det kan du få enten den ene eller den anden PC på nettet, men ikke begge.
Avatar billede mnemic Nybegynder
27. juni 2007 - 11:48 #3
TDC er i modsætning til andre selskaber frække nok til at tage penge for flere IP-adresser.

Det vil sige, du skal ringe til TDC og bede om at få tildelt flere IP-Adresser... Det koster et eller andet åndsvagt beløb. Og det tager tdc 1-2 dage før de får det gjort. Men når gjort er gjort vil du opleve problemet er forsvundet.