Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
29. marts 2007 - 22:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

if sætning med et select statsment

Hej

Hvis jeg har en if sætning med evt.

If Request.QueryString("image") = Nothing OrElse Request.QueryString("image") = "" Then
            Session("im") = "SELECT TOP 1 * FROM Images ORDER BY ImageDate DESC;"
        ElseIf Request.QueryString("image") <> "" Then
            Session("im") = "SELECT * FROM Images"
        End If

Hvordan kan jeg så lave en Session mere under den med top 1 some viser alt andet end Top 1 i DESC order, så den session skal altså være = med en Select sætning som viser alt det som TOP 1 ikke gør.

så hvis min liste er

så viset top 1 evt. 3 og den anden session skal så have en select sætning som så viser 2 og 1 men ikke 3 altså den største i rækken.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
29. marts 2007 - 22:47 #1
Håber i forstår mig ..
Avatar billede torotune Nybegynder
29. marts 2007 - 23:19 #2
Kan du gøre noget i retning af dette, forudsat du har en række ImageId med Id for hver, ellers brug evt. ImageDate:

SELECT * FROM Images WHERE ImageId NOT in (Select MAX(ImageId) from Images)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
31. marts 2007 - 09:30 #3
Hej

Kunne ikke få det til at virke men har dette som faktisk virker efter hensigten
"SELECT * FROM EnggaardImages WHERE ImageDate NOT IN (SELECT TOP 1 ImageDate FROM EnggaardImages ORDER BY ImageDate DESC)ORDER BY ImageDate DESC"

men tak alligevel.