Avatar billede hilton2305 Nybegynder
29. marts 2007 - 10:02 Der er 2 kommentarer

Åbne fil med argumenter

Jeg skal fra en webservice checke status på flere forskellige windows services. Til det formål vil jeg bruge en batch fil der tager et argument som er service navnet.

      ProcessStartInfo ProObj = new ProcessStartInfo("cmd.exe");
      ProObj.UseShellExecute = false;
      ProObj.RedirectStandardOutput = true;
      ProObj.RedirectStandardInput = true;
      ProObj.RedirectStandardError = true;
      Process proc = System.Diagnostics.Process.Start(ProObj);

      StreamReader Sr = File. OpenText (System.Web.HttpContext.Current.Server.MapPath("")+"/test.bat");
      StreamReader sOut = proc.StandardOutput;
      StreamWriter sIn = proc.StandardInput;

      while(Sr.Peek() != -1)
      {
        sIn.WriteLine(Sr.ReadLine());
      }
      Sr.Close();
      sIn.WriteLine("EXIT");
      sIn.Close();
      proc.Close();
      string result = sOut.ReadToEnd();
      sOut.Close();

Hvordan åbner jeg batch filen med argumentet, som er servicenavnet???

Her er indholdet af batch filen:
@ECHO off
call c:\windows\system32\sc.exe query %1
Avatar billede mh6000 Nybegynder
29. marts 2007 - 12:34 #1
ta et kig :-)

      Public Sub OpenWithStartInfo()
        Dim startInfo As New ProcessStartInfo("IExplore.exe")
        startInfo.WindowStyle = ProcessWindowStyle.Minimized
        Process.Start(startInfo)
        startInfo.Arguments = "www.northwindtraders.com"
        Process.Start(startInfo)
      End Sub 'OpenWithStartInfo
Avatar billede hilton2305 Nybegynder
29. marts 2007 - 13:21 #2
Havde lige fundet løsningen, samme som du skriver - send et svar og få dine points (Og også et tak herfra)