Avatar billede ttgeek Nybegynder
28. marts 2007 - 16:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sende fil til brugeren/browseren uden de kan se hvor filen ligger

Hej med jer.

Jeg har en samling filer som der skal offentligøres, men uden brugeren de kan se hvor filen ligger på serveren. Dvs det dur ikke med et almindeligt <a link.

Jeg har tænkt lidt på om man kan streame filen til brugeren, eller måske kopiere filen et sted hen og så fjerne den når brugeren har hentet den.

Filerne der skal hentes ligger ikke på webserveren, så en eller anden form for streaming/copiering skal der nok til.

Er der nogen her der har været i samme situation, eller har forslag til hvordan problemet kan løses?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2007 - 01:52 #1
noget a la:

void Page_Load(Object sender, EventArgs e)
{
    string fnm = Request["fnm"];
    Stream stm = new FileStream(BASEDIR + fnm, FileMode.Open);
    byte[] b = new byte[(int)stm.Length];
    stm.Read(b, 0, b.Length);
    stm.Close();
    Response.ContentType = "application/octet-stream";
    Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=\"" + fnm + "\"");
    Response.BinaryWrite(b);
}
Avatar billede ttgeek Nybegynder
29. marts 2007 - 09:15 #2
Spot on m8... again.

Post et svar og du skal blive forgyldt med point.
Avatar billede ttgeek Nybegynder
29. marts 2007 - 09:31 #3
Kan man bare bruge "application/octet-stream" content type til alle attachments? Jeg har både tif, pdf, video, you name it...
Avatar billede ttgeek Nybegynder
29. marts 2007 - 14:58 #4
Så svare jeg her, hvis du ikke vil have point :?)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2007 - 15:22 #5
application/octet-stream er godt hvis man vil have client til at gemme filen

hvis man vil have client til at aabne file med et program skal du vaelge en anden
MIME type

og et svar fra mig