Avatar billede qvisti Nybegynder
28. marts 2007 - 14:01 Der er 3 kommentarer

En $variable = indholdet af en fil?

Hey

Jeg sidder og roder med en lille form for nyhedsmail, og vil gerne gøre noget det ligner følgende:

$body = include('mail1.php');

mail1.php eks.
<?php
$name = "Byggemand Bob";
?>
Skal vi ikke se <? echo $name; ?>?<br>
Jo det kan vi godt.<br>
<? echo $name; ?> er sjovt!

eller mail2.php
<?php
$name = "Byggemand Bob";

echo "Skal vi ikke se $name ?<br>";
echo "Jo det kan vi godt.<br>";
echo "$name er sjovt!";
?>

for her efter at sende $body via mail() funktionen.

$body skal altså kun være HTML så mailen ikke ser helt tosset ud.

kort sagt er problemet at få afviklet php koden så det kun er HTML. Meningen med systemet er at det skal være flexibelt det hele kan afvikles fra browseren (slf. bag en kode ;-) )

På forhånd tak
Qvisti
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
28. marts 2007 - 14:03 #1
Avatar billede qvisti Nybegynder
28. marts 2007 - 14:24 #2
$body = file_get_contents("mail1.php");

Ovenstående sender hele PHP koden, og ikke den HTML kode php-filen laver hvis man ser den i browseren?

findes der en måde at afviklefilen på inden man sender den? så den kun består af HTML fra top til tå?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. marts 2007 - 14:28 #3
$body = eval( file_get_contents("mail1.php")  ) ;