Avatar billede azgaard Nybegynder
28. marts 2007 - 09:59 Der er 1 kommentar

Koverter php MySQL kode til Access

Jeg har fået en opgave som kræver at jeg bruger en access database istedet for MySQL som jeg normalt bruger. Hvis der er en som lige vil hjælpe mig med at "oversætte" dette til Access for mig ville jeg være meget taknemlig.

$connection = mysql_connect('localhost', 'brugernavn', 'password');
mysql_select_db("azgaard_dk",$connection);

$row = mysql_query("SELECT * FROM `bll_person_afstemning` WHERE `nr` = '$nr'");
$sql = mysql_fetch_assoc($row);

mysql_query("INSERT INTO `bll_person_afstemning` (nr, afd, soendervig, aeroe) VALUES ('$nr','$afd','$soendervig','$aeroe')") or die(mysql_error());

Min database ligger på en Windows maskine og hedder data.mdb
Avatar billede loukas Mester
01. april 2007 - 16:37 #1
Du skal vel bare have en anden connection til Access i stedet for mySql'en
Her er nogle forskellige metoder at connecte til access:
http://www.connectionstrings.com/?carrier=access

Fra PHP manualen:
Can I access Microsoft Access databases?

Yes. You already have all the tools you need if you are running entirely under Windows 9x/Me, or NT/2000, where you can use ODBC and Microsoft's ODBC drivers for Microsoft Access databases.