Avatar billede grk Novice
28. marts 2007 - 00:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp vedr. checkBox

Dette er vedr. en cms program, oprettet med Dreamweaver, phpmyadmin og MySQL.

Jeg har indsat 2 checkBox en for kvinde og en for mand i en formel. Man virger så af hvilken køn man er.

Nu ved jeg ikke hvordan jeg trækker det ud på siden som viser hvad der er indtastet i formelen.

En som kan hjælpe mig på vej med mit problem.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. april 2007 - 20:15 #1
Jeg ville nok bruge radiobutton, men du kan gøre noget i denne stil

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>

<%
If Trim(Request.Form("Send")) = "Send" then

Response.Write(Trim(Request.Form("mand")))
Response.Write(Trim(Request.Form("kvinde")))
end if

%>
<form name="form1" method="post" action="">
  <input type="checkbox" name="mand" value="1">
  <input type="checkbox" name="kvinde" value="0">
  <input name="Send" type="submit" value="Send">
</form>

</body>
</html>
mvh.
:-) karsten_larsen
Avatar billede grk Novice
08. april 2007 - 21:48 #2
Hej Karsten

Du bruger asp og jeg bruger php. Din formel er den samme som jeg selv har oprettet, og problemet er at ingen af checkboxsene vises eller den som er blevet vinget af på den side som viser alle indtastningerne.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. april 2007 - 22:00 #3
læse ikke vist ikke dit sp. helt :) så her er princippet
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>

<%
If Trim(Request.Form("Send")) = "Send" then

Response.Write(Trim(Request.Form("mand")))
Response.Write(Trim(Request.Form("kvinde")))
If Trim(Request.Form("mand")) = "1" then
var_mand = "checked"
end if
If Trim(Request.Form("kvinde")) = "0" then
var_kvinde = "checked"
end if

%>
<form name="form1" method="post" action="">
  <input type="checkbox" name="mand" value="1" <% Response.Write(var_mand) %>>
  <input type="checkbox" name="kvinde" value="0" <% Response.Write(var_kvinde) %>>
  <input name="Send" type="submit" value="Send">
</form>

</body>
</html>

og du kan også flytte if sætningen ned i selve formen a la dette

  <input type="checkbox" name="mand" value="1" <% IF Trim(Request.Form("mand"))= 1 then Response.Write(var_mand) %>>
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. april 2007 - 22:01 #4
Således
  <input type="checkbox" name="mand" value="1" <% IF Trim(Request.Form("mand"))= 1 then Response.Write("Checked") %>>

mvh.
:-) karsten_larsen
Avatar billede grk Novice
08. april 2007 - 22:17 #5
Har lige prøvet at indsætte dette her:

  <input type="checkbox" name="mand" value="1" <% IF Trim(Request.Form("mand"))= 1 then Response.Write("Checked") %>>

Det virker ikke, skal helst være en php kode
Avatar billede grk Novice
09. april 2007 - 10:34 #6
Flytter spørgsmålet.