Avatar billede meyer Nybegynder
27. marts 2007 - 15:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til oprettelse af db i SQL Server 2005 express

Er der nogen der kan hjælpe mig med at oprette en db, oprette en bruger med password i SQL Server 2005 Express?

Det er sikkert helt simpelt, med har rodet rundt hele dagen og ikke kommet videre - jeg har et cms-system i .NET og skal bare ha' det koblet op mod serveren lokalt i første omgang.

PS. er HELT nybegynder i SQL SERVER..........
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2007 - 15:18 #1
Højreklikker på Databases (i SQL manageren)
Vælger New Database..

giver den et navn og så har du en database.

find så den oprettede database..
tryk på + ud for den så den folder sig ud..
tryk på + ud for security
højreklik på "Users" og vælge add new user.

det er sådan set det...

I det vindue der kommer frem kan du sætte flueben i db_owner for både "Own schemas" og "Role Members"
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2007 - 15:31 #2
foerst skal SQLServer Management Studio Express installeres hvis den ikke er det
Avatar billede meyer Nybegynder
27. marts 2007 - 15:38 #3
Det ser ud til at det virker, men hvordan får jeg så oprettet et password til den bruger?
Avatar billede meyer Nybegynder
27. marts 2007 - 15:44 #4
Jeg har en connectionstring der ser sådan her ud:

<connectionStrings>
  <add name="SiteConnectionString" connectionString="Data Source=DBSERVER;Initial Catalog=dbnavn;uid=bruger;pwd=password;trusted_connection=false;"
  providerName="System.Data.SqlClient" />
</connectionStrings>
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2007 - 16:09 #5
kan jeg ikke lige huske på stående fod.. så skal jeg først kigge i min SQL managor selv:)

men da det kun er lokalt så kan du lave din sql sådan her..

<connectionStrings>
  <add name="SiteConnectionString" connectionString="Data Source=DBSERVER;Initial Catalog=dbnavn;uid=bruger;pwd=;trusted_connection=true;"
  providerName="System.Data.SqlClient" />
</connectionStrings>

dvs. lade password være tomt og trusted connection = true.. så kan du logge på.. du skal selvfølgelig lige skrive server navnet (evt localhost) og database navnet ud for catalog.
Avatar billede meyer Nybegynder
22. april 2012 - 16:32 #6
:)