Avatar billede sbaht Nybegynder
27. marts 2007 - 13:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker følgende if sætning ikke?

Jeg skal når der vælges en bestemt kategori i en dropdownliste, navigere til en anden side, jeg har forsøgt med følgende kode som ikke virker:

private void DropDownList1_SelectedIndexChanged(object sender, System.EventArgs e)
        {
            if ( DropDownList1.SelectedItem.Value == "valg" )
            {
                Response.Redirect( "valg.aspx" );
            }
Avatar billede torotune Nybegynder
27. marts 2007 - 14:16 #1
Mangler du ikke et "}" til at lukke af med?
Avatar billede sbaht Nybegynder
27. marts 2007 - 14:43 #2
Jo, men det er nu ikke der problemet er, der sker ingenting når jeg vælger den enkelte kategori.
Avatar billede sbaht Nybegynder
27. marts 2007 - 14:44 #3
Indholdet i dropdownlisten er indlæst fra en sql database.
Avatar billede torotune Nybegynder
27. marts 2007 - 14:46 #4
Har du sat AutoPostBack="True" på din dropdownliste?
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2007 - 14:50 #5
prøv

if ( ((DropDownList)this.Page.FindControl("DropDownList1")).SelectedItem.Value == "valg" )
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2007 - 14:51 #6
eller

if ( ((DropDownList)PreviousPage.FindControl("DropDownList1")).SelectedItem.Value == "valg" )
Avatar billede sbaht Nybegynder
27. marts 2007 - 14:59 #7
Det virker heller ikke, det er lidt mærkeligt det burde være ligetil..
Avatar billede torotune Nybegynder
27. marts 2007 - 15:01 #8
Prøv at sætte AutoEventWireup="true" i din Page Directive..
Avatar billede torotune Nybegynder
27. marts 2007 - 15:05 #9
.. og er du sikker på "valg" ikke er et textField frem for et valueField i din DropDownListe - i så fald skal du anvende SelectedItem.Text
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2007 - 15:12 #10
istedet for at skriv .Value så skriv .Text
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2007 - 15:14 #11
dvs. med din kode

if ( DropDownList1.SelectedItem.Text == "valg" )

og med mine eksempler altså

if ( ((DropDownList)this.Page.FindControl("DropDownList1")).SelectedItem.Text == "valg" )

if ( ((DropDownList)PreviousPage.FindControl("DropDownList1")).SelectedItem.Text == "valg" )

Det burde løse det.
Avatar billede sbaht Nybegynder
02. april 2007 - 09:32 #12
Kalp: Det virker sq ikke, jeg har forsøgt følgende:

private void DropDownList1_SelectedIndexChanged(object sender, System.EventArgs e)
        {
                if ( DropDownList1.SelectedItem.Text == "Valg" )
                {
                Response.Redirect( "Valg.aspx" );
            }
Avatar billede kalp Novice
02. april 2007 - 09:45 #13
du skriver "Valg" med stort nu.. før skrev du "valg" med småt.. der er forskel
Avatar billede sbaht Nybegynder
02. april 2007 - 10:02 #14
He He, ja det er nu ikke det der er problemet - men tak for oplysningen.. Kan det betyde noget at valgmulighederne i ddl er hentet fra en tabel i en db?
Avatar billede kalp Novice
02. april 2007 - 10:05 #15
hvis du sætter et breakpoint i den metode der så kan du føre musen hen over SelectedItem.Text og se om den er blank:)
Avatar billede sbaht Nybegynder
02. april 2007 - 10:18 #16
Det kan umiddelbart ikke få til at spille.
Jeg viser lige koden hvor jeg henter valgmulighederne fra db til ddl:

private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
        {
            if (!(IsPostBack))
            {
                string strConnection = "user id=log_Webuser;password=XXXX;";
                strConnection += "initial catalog=log;server= XXXX;";
                strConnection += "Connect Timeout=30";
                string strsql = "Select * From dbo.rum;";
                SqlConnection objConnection  = new SqlConnection(strConnection);
                SqlCommand objCommand = new SqlCommand(strsql,objConnection);
                objConnection.Open();
                DropDownList1.DataSource = objCommand.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);
                DropDownList1.DataTextField = "rum";
                DropDownList1.DataValueField = "rumID";
                DropDownList1.DataBind();
                DropDownList1.Items.Insert(0, new ListItem("Vælg rum", ""));

Måske kan du give et hint om hvordan man ellers lige for sagerne til at virke?
Avatar billede sbaht Nybegynder
10. september 2012 - 12:09 #17
Lukker