Avatar billede rune00 Nybegynder
27. marts 2007 - 11:52 Der er 8 kommentarer

Edit in place

Jeg har ved hjælp af følgende bibliotek lavet edit in place.
http://www.yvoschaap.com/index.php/weblog/ajax_inline_instant_update_text_20/

Det virker fint.

Jeg er dog løbet ind i et problem, da jeg vil overføre en ekstra parameter, der er unik for en tabel. Eksempel:

Jeg har et variabelt antal tabeller med variabelt antal varer;

Bil
  Rat
  Hjul

Hus
  Dør
  Vindue
  Tag

Hver tabel har et id, som jeg gerne vil parameteroverføre. Ligeså med hver række i tabellen. Hver række i tabellen har dog sit eget id i form af:

<span id="$id" class="editText">$id</span>

Rækkens id bliver derfor fint parameteroverført, men problemet er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal overføre tabellens id?

Det er muligt vha. følgende script at overføre nogle statiske variabler, men det hjælper mig ikke, da tabel id'et er variabelt.
<script type="text/javascript">
  setVarsForm("pageID=profileEdit&userID=11");
</script>

Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak
Avatar billede roenving Novice
27. marts 2007 - 15:54 #1
Måske kan du få hjælp med denne funktion:

<script type="text/javascript">
//getParent(startElement,"tagName");
function getParent(elm,tN,id){
  var parElm = elm.parentNode;
  while(parElm.tagName.toLowerCase() != tN.toLowerCase())
    parElm = parElm.parentNode;
  return parElm;
}
</script>

-- så kan du få fat i id'er ved at kalde med getParent(this,'table').id !-)
Avatar billede rune00 Nybegynder
27. marts 2007 - 18:49 #2
roenving: Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Kan du forklare dig?
Avatar billede roenving Novice
27. marts 2007 - 18:56 #3
Ved at få fat i det tabel-element, dine elementer er inde i, kan du aflæse hvilket id, det har !-)
Avatar billede rune00 Nybegynder
27. marts 2007 - 19:13 #4
Ja, det var også mit gæt :) Men hvordan skal jeg implementere javascriptet med resten af min kode? Kan ikke se hvor jeg skal kalde det fra, for at jeg får variablen parameteroverført.
Avatar billede roenving Novice
27. marts 2007 - 19:35 #5
Hvordan fungerer dit javascript med setVarsForm ?-)
Avatar billede rune00 Nybegynder
27. marts 2007 - 19:50 #6
:) Jeg prøver at kigge på det. Håber det virker, ellers vender jeg frygtet tilbage ;)
Avatar billede rune00 Nybegynder
13. maj 2007 - 21:32 #7
Fik endelig løst det på en anden måde. Ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede roenving Novice
14. maj 2007 - 01:42 #8
Hva' så ?-)