Avatar billede neeo Nybegynder
27. marts 2007 - 11:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Xsl sort

Hej med jer eksperter.
jeg er gået lidt stå, og håber at nogen herfra kan hjælpe mig :(

jeg har noget kode som ser sådan ud.

            <xsl:choose>
              <xsl:when test="//ta/bat/@Area!=''">
                <xsl:apply-templates select="/result//area[@areaname=//ta/bat/@treArea]//person"/>
              </xsl:when>
              <xsl:when test="//ta/bat/@postnr!=''">
                <xsl:apply-templates select="/result//city[@city=//ta/bat/@postnr]//person" />
              </xsl:when>
            </xsl:choose>

men inden jeg kalder det ene eller det andet kunne jeg godt tænke mig at sortere min xml i henhold til navn.

navn ligger i /result//city/person/name/first_name
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
27. marts 2007 - 11:30 #1
<xsl:sort select="/result//city/person/name/first_name"/>

Vil jeg tro.
Avatar billede softspot Forsker
27. marts 2007 - 11:31 #2
Noget i stil med dette:

            <xsl:choose>
              <xsl:when test="//ta/bat/@Area!=''">
                <xsl:apply-templates select="/result//area[@areaname=//ta/bat/@treArea]//person">
                  <xsl:sort select="/result//area[@areaname=//ta/bat/@treArea]//person/name/first_name" data-type="text" order="ascending" />
                </xsl:apply-templates>
              </xsl:when>
              <xsl:when test="//ta/bat/@postnr!=''">
                <xsl:apply-templates select="/result//city[@city=//ta/bat/@postnr]//person" >
                  <xsl:sort select="/result//city[@city=//ta/bat/@postnr]//person/name/first_name" data-type="text" order="ascending" />
                </xsl:apply-templates>
              </xsl:when>
            </xsl:choose>
Avatar billede neeo Nybegynder
27. marts 2007 - 12:24 #3
til :softspot
  <xsl:sort kan ikke være children til xsl:when !
Avatar billede neeo Nybegynder
27. marts 2007 - 12:25 #4
til :
Kommentar: kinderaeg
hvor skal den smiddes hen ?
Avatar billede softspot Forsker
27. marts 2007 - 12:35 #5
det er den da vel heller ikke - den er child til apply-templates.
Avatar billede neeo Nybegynder
27. marts 2007 - 12:40 #6
det gider den hellere ikke at være :(
Avatar billede neeo Nybegynder
27. marts 2007 - 12:50 #7
den sortere ikke :(, men acceptere xsl:sort
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
27. marts 2007 - 13:03 #8
Det kommer lidt an på hvordan du har bygget dine templates op. Hvis du sætter din sortering inden i apply-templates, skal du naturligvis ikke ha' hele stien med, kun i forhold til hvordan din template ser ud.

http://www.xml.com/pub/a/2002/07/03/transform.html
Avatar billede softspot Forsker
27. marts 2007 - 13:28 #9
Altså en relativ sortering:

            <xsl:choose>
              <xsl:when test="//ta/bat/@Area!=''">
                <xsl:apply-templates select="/result//area[@areaname=//ta/bat/@treArea]//person">
                  <xsl:sort select="name/first_name" data-type="text" order="ascending" />
                </xsl:apply-templates>
              </xsl:when>
              <xsl:when test="//ta/bat/@postnr!=''">
                <xsl:apply-templates select="/result//city[@city=//ta/bat/@postnr]//person" >
                  <xsl:sort select="name/first_name" data-type="text" order="ascending" />
                </xsl:apply-templates>
              </xsl:when>
            </xsl:choose>
Avatar billede neeo Nybegynder
07. maj 2007 - 12:35 #10
ok :)...
takker kan du ikke smide et svar :)
softspot
Avatar billede softspot Forsker
07. maj 2007 - 13:14 #11
Kommer her - velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
23. maj 2007 - 14:30 #12
Tak for point :)