Avatar billede kack Nybegynder
26. marts 2007 - 20:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få denne kode til at indsætte i databasen

Hej, jeg er igang med at kode et forum. Men jeg er dtødt på et problem, der irritere mig voldsomt!
Når man skal oprette et nyt emne, skal man jo have id fra den kategori og det forum man er inde i.

Så derfor bruger jeg:
$katid = $_GET['katid'];
$forumid = $_GET['forumid'];

Og hele min kode til indsættelse i databasen er:
mysql_query("INSERT INTO dr_debemner (overskrift, brugernavn, katid, forumid, besked, date, dag, maaned, tid, ip) VALUES ('".$_POST['overskrift']."','".$_SESSION['bruger']."','$katid','$forumid','".$_POST['besked']."','$date','$dag','$maaned','$tid','$ip')") or die(mysql_error());;

Men hvorfor bliver katid og forumid ikke indsat i databasen? Alle de andre ting gør.
Avatar billede dkfire Nybegynder
26. marts 2007 - 20:42 #1
Er du sikker på at der er noget i din url ala:
http://www.dinserver.dk/dinside.php?katid=2&forumid=3
Avatar billede kack Nybegynder
26. marts 2007 - 20:44 #2
Ja. Der står dette:

index.php?side=debat/nytemne.php&menu=6&katid=1&forumid=1
Avatar billede dkfire Nybegynder
26. marts 2007 - 20:45 #3
Det gør der også når du har submitet din form ???
Avatar billede kack Nybegynder
26. marts 2007 - 20:52 #4
Selvfølgelig. Hvor er jeg dum :D

Det var det jeg havde glemt. Undrskylder ulejligheden. Smider du et svar?
Avatar billede dkfire Nybegynder
26. marts 2007 - 21:11 #5
Så gerne.
Avatar billede johan.o Nybegynder
27. marts 2007 - 16:49 #6
Undskyld jeg blander mig utidigt her...men faldt lige over din URL.

side=debat/nytemne.php

Har du lavet noget check af 'side', således at den ikke blot inkludere ukritisk ?

Kan jeg f.eks. ændre din URL til side=http://www.ondt.dk/ondtscript.php ?

Mvh. Johan