Avatar billede t-rex Nybegynder
26. marts 2007 - 08:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

læse hvad et dir indeholder

hej.

jeg skal have læst navnet på alle de filer der ligger i en mappe der hedder pics på mit webhotel men den kan ikke finde mappen og ved ikke hvad der er galt. jeg bruger denne kode:

        // Make a reference to a directory.
        DirectoryInfo di = new DirectoryInfo(@"./pics/");

        // Get a reference to each file in that directory.
        FileInfo[] fiArr = di.GetFiles();

        // Display the names of the files.
        foreach (FileInfo fri in fiArr)
            Response.Write(fri.Name);
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
26. marts 2007 - 09:06 #1
Prøv med:

string path = Environment.CurrentDirectory;
path += "\\pics";
string[] files = System.IO.Directory.GetFiles("C:\\");
Avatar billede t-rex Nybegynder
26. marts 2007 - 09:41 #2
ved det kommer jeg ikke rigtig ud over mit problem. jeg ved at på mit webhotel ligger filerne d:\web\localuser\mitdomain.dk\pics\ men jeg vil gerne have det til at være ralativ i stedet for absolut. og hvis jeg kigger på den path som du har lavet udskriver den: c:\windows\system32\inetsrv
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
26. marts 2007 - 09:55 #3
hvor på dit webhotel ligger kode filerne til din side?
Avatar billede t-rex Nybegynder
26. marts 2007 - 10:05 #4
de ligger her hvis vi tager den absolutte sti.

d:\web\localuser\mitdomain.dk\
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
26. marts 2007 - 10:19 #5
så skulle jeg da mene at Environment.CurrentDirectory; giver det...

det at du får: c:\windows\system32\inetsrv er det når du kører det lokalt hos dig selv eller når det køres fra dit webhotel?
Avatar billede t-rex Nybegynder
26. marts 2007 - 10:32 #6
det er når jeg kører det på mit webhotel
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
26. marts 2007 - 10:41 #7
hovsa kan det det første indlæg gik lidt stærkt, har du husket at skifte "C:\\" ud med path?
Avatar billede t-rex Nybegynder
26. marts 2007 - 11:46 #8
når jeg går det kommer den med denne fejl:

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Could not find a part of the path 'c:\windows\system32\inetsrv\pics'.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.IO.DirectoryNotFoundException: Could not find a part of the path 'c:\windows\system32\inetsrv\pics'.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
26. marts 2007 - 11:59 #9
så er:

string[] files = System.IO.Directory.GetFiles("d:\\web\\localuser\\mitdomain.dk\\pics");

nok den eneste udvej...
Avatar billede t-rex Nybegynder
26. marts 2007 - 12:39 #10
hmm er der ikke en anden måde hvor på man kan loop igennem et dir på en webserver så kan ikke forstå det skal være så bøvlet :-)
Avatar billede t-rex Nybegynder
28. marts 2007 - 14:21 #11
string paht = Request.PhysicalPath;
Avatar billede t-rex Nybegynder
28. marts 2007 - 14:21 #12
det er den løsning jeg her fundet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. marts 2007 - 14:27 #13
Der er vel bare
    string paht = Server.MapPath("pics");
Avatar billede t-rex Nybegynder
29. marts 2007 - 12:42 #14
ja det er det jeg lukke.