Avatar billede editone Nybegynder
25. marts 2007 - 17:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med JS variable

Hejsa
Har et problem med følgende variable.
var object = '<object id="MediaPlayer" width=320 height=286 classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" standby="Loading Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"><param name="filename" value="'+ document.getElementById('objecturl').value +'"><param name="Showcontrols" value="True"><param name="autoStart" value="false"><embed type="application/x-mplayer2" src="'+ document.getElementById('objecturl').value +'" name="MediaPlayer" width=320 height=240></embed></object>';

Dem vil simpelthen ikke tage følgende kode med:
"><param name="filename" value="'+ document.getElementById('objecturl').value +'"><param name="Showcontrols" value="True"><param name="autoStart" value="false">

Håber nogen kan se hva problemet kan være.
Avatar billede crazysnap Seniormester
25. marts 2007 - 17:26 #1
Hej editone,

Nu ved jeg ikke helt hvordan dit html er bygget op, men hvis den ikke tager den param med må problemet ligge der, for det virker fint hos mig. Det eneste jeg har ændret er at sætte:

<param name="autoStart" value="false">

til:

<param name="autoStart" value="True">

Så jeg kunne teste at det virkede, og det virker fint hos mig. Jeg indsætter lige det script jeg har brugt til at teste det så kan du måske, ud fra det, se hvor fejlen ligger hos dig! :)

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <title></title>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
        <script type="text/JavaScript">
        function Click()
        {
            var object = '<object id="MediaPlayer" width=320 height=286 classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" standby="Loading Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"><param name="filename" value="'+ document.getElementById('objecturl').value +'"><param name="Showcontrols" value="True"><param name="autoStart" value="True"><embed type="application/x-mplayer2" src="'+ document.getElementById('objecturl').value +'" name="MediaPlayer" width=320 height=240></embed></object>';
            document.write(object);
        }
        </script>
    </head>
    <body>
        <table>
            <tr>
                <td><input type="button" value="click" onclick="Click();" /></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><input id="objecturl" type="text" value="http://www.dr.dk/netradio/metafiler/asx/DR_Rock_128.asx" /></td>
            </tr>
        </table>
    </body>
</html>

Mvh.

- Snap :)
Avatar billede editone Nybegynder
25. marts 2007 - 17:30 #2
Hmm ok det er rimelig absurd kan det være fordi jeg kører det igennem innerHtml
Avatar billede editone Nybegynder
25. marts 2007 - 17:35 #3
Prøv at sæt den til False så virker koden ikke..
Avatar billede crazysnap Seniormester
25. marts 2007 - 18:35 #4
Hej igen,

Jeg kan fortælle dig at den fint tager alt koden med osv, men jeg kan godt se at den ikke gider at starte når man klikker play når autoStart er sat til false. Og om du kører det gennem innerHTML gør ingen forskel i mit eksempel.

Jeg ved simpelthen for lidt om MediaPlayer objekter til at kunne svare på hvorfor den ikke gider at starte når autoStart er sat til false. Så her må jeg bukke under og spørge om der er andre der har dette problem og hvad det kan skyldes (måske forkert classid til den lokale version af Media playeren)? :)

Mvh.

- Snap
Avatar billede editone Nybegynder
25. marts 2007 - 19:11 #5
Nå ja jeg kunne jo også bare lære at sætte det rigtigt.. for at få det til at virke skal man sætte autostart=0 i embed :)
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2007 - 13:39 #6
<ole>

Hverken document.write eller innerHTML er tilladt/anvendeligt under XHTML ... og ligesom innerHTML har embed aldrig været valid kode i nogen standard  =)

/mvh
</bole>