Avatar billede nwn Nybegynder
25. marts 2007 - 12:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

100% Height

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside, som ses på www.xhero.dk/Gemme

På min skærm ser jeg det hvide går helt ned i bunden, men det gør man ikke på andre skærme, fordi de enten er større eller mindre.

Hvordan kan jeg få det hvide til at gå helt ned på alle skærme?
Avatar billede filix Nybegynder
25. marts 2007 - 13:52 #1
prøv at validere siden ...
og check din DTD standard fordi hvis du køre en nyere kan du ikk bruge 100% længere !
Avatar billede nwn Nybegynder
25. marts 2007 - 14:06 #2
Hvordan validere jeg siden, og hvordan tjekker jeg min DTD standard ???
Avatar billede filix Nybegynder
25. marts 2007 - 15:33 #3
I toppen af dit html dok skulle der gerne stå en linje som ligner dette
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

her kan du valider din side alt efter hvilken slags det er
http://www.w3schools.com/site/site_validate.asp
Avatar billede prof2 Nybegynder
25. marts 2007 - 15:33 #4
validator.w3.org

Du skal dog lige:
- Fikse din doctype, den er tom?
- Erstatte din copyright (C) med &copy;
Avatar billede filix Nybegynder
25. marts 2007 - 15:41 #5
jep og hvis du vil have height til og virke med 100% skal du gå fra den nye dtd til den gamle :)
Avatar billede nwn Nybegynder
25. marts 2007 - 18:17 #6
Filix -->

Den skriver den ikke kan finde hvilken type det er.
Samt hvordan skifter jeg til den gamle dtd ?

prof2 --->
Hvad skal der stå i min doctype?
Skal nok fikse copyright.
Avatar billede prof2 Nybegynder
25. marts 2007 - 18:27 #7
Kopier den doctype filix skrev oven over. Det er hvis du ønsker at lave siden i XHTML, hvilket det ser lidt ud til du har forsøgt, men ikke været helt konsistent med.

Kopier det ind i toppen af alle dine sider. I stedet for den tomme doctype du har nu.

Jeg ved ikke med det height i % - om det virker, men under alle omstændigheder skal du ikke bruge attributten height, men skrive det i CSS fx under style attributten.
Avatar billede nwn Nybegynder
25. marts 2007 - 18:37 #8
Okay. Nu har jeg rettet det med Doctype og copyright. Forstod ik helt det der med at skal skrive det i CSS ?
Avatar billede prof2 Nybegynder
25. marts 2007 - 19:50 #9
Okay.. Så valider din side med validator.w3.org og forsøg at ret alle de fejl den kommer med.

Attributten height er ikke specielt god, man bruger i stedet CSS. Evt læs lidt op på det på w3school.com.

Prøv at fjern height attributen på din tabel, og skriv style="height: 100%;". Jeg er ikke sikker på at 100% virker med height, men ellers har du muligheden for at sætte en passende height i pixels fx.

Når du har styr på det, vil jeg foreslå dig at sætte den style ud i en ekstern CSS fil, så du kan includere den på alle sider. Således kan du rette højden på alle siderne på dit websted, ét sted fra.
Avatar billede nwn Nybegynder
25. marts 2007 - 22:14 #10
Det er ikke meningen min hjemmeside skal være xhtml, men bare standard html. Har forstået det med CSS (:
Avatar billede prof2 Nybegynder
25. marts 2007 - 22:41 #11
Jamen så brug den almindelige HTML doctype:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
        "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Sæt den i toppen af alle siderne. Efter det, kan du validere den og fjerne eventuelle fejl.
Avatar billede prof2 Nybegynder
25. marts 2007 - 22:44 #12
PS: height er ikke en lovlig attribute i table i HTML4.01 Trans - derfor CSS.
Avatar billede roenving Novice
25. marts 2007 - 22:47 #13
CSS:

htnl,body{height:100%;margin:0;padding:0;}
#dinTabel{height:100%;}

/*_Alle_ omkransende elementer skal have en defineret højde !-) */
Avatar billede nwn Nybegynder
27. marts 2007 - 13:01 #14
Jeg har nu fjernet alle de fejl fra mit dokument, som validatoren udskrev. Men det med css virker ik ?
Avatar billede nwn Nybegynder
29. marts 2007 - 17:52 #15
Lukker :S
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2007 - 22:35 #16
Tak ,-(