Avatar billede regnfrakker Nybegynder
24. marts 2007 - 22:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Undertekster På Film?

Hey !

Hvordan kan man sætte undertekster på sine Divx,Xvid etc. film.
kunne godt tænke mig en lidt mere detaljeret forklaring udover et link.

hvor finder jeg underteksterne?
evt. guider på dansk på nettet?
Evt. programmer ell. andet der skal bruges og hvordan osv ?

på forhånd tak.
Avatar billede regnfrakker Nybegynder
24. marts 2007 - 23:06 #1
Bla. Sådan at man kan "sætte underteksterne på filmen" .. og så brænde den på DVDskive ..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. marts 2007 - 23:46 #2
Det er imod Ekspertens regler,synes du skal få lukket spørgsmælet.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. marts 2007 - 23:46 #3
tror ikke der er så mange der vil hjælpe dig ang. et spm. der ligger i RIP området, men prøv google.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. marts 2007 - 23:47 #4
>spørgsmålet
Avatar billede dboy26 Nybegynder
24. marts 2007 - 23:54 #5
hovsa, et lille tryk på send og den smutter.. hehe
En dansk guide findes her på eksperten, men vil ikke hjælpe med hvor du henter tekster til større film,da det er i strid mod loven.. Det er dog lovligt og bruge BS-Player
Avatar billede dboy26 Nybegynder
25. marts 2007 - 00:01 #6
Det er ikke tilladt at
spørge efter eller poste indlæg, der omhandler/indeholder:

Dvd- og cd-covers samt undertekster til film eller lignende copyright-beskyttet materiale vedrørende film.
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2007 - 00:30 #7
dboy26 24/03-2007 23:54:24 du skriver det er ulovligt, og alligevel lægger du det som svar ?
Avatar billede dboy26 Nybegynder
25. marts 2007 - 01:23 #8
hov det skulle ikk ha været et svar.. min fejl
Avatar billede dboy26 Nybegynder
25. marts 2007 - 01:25 #9
desuden er det kun den del med at finde tekster som er ulovlig.. resten er tilladt
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. marts 2007 - 12:51 #10
At finde undertekster er så let at vi ikke behøver lægge links.. bare google

Skal du se dem i f.eks. Media Player skal du bruge et filter som f.eks. vobsub... andre playere som BS Player og Videolan kræver det ikke..

Skal du se filerne på en alm. dvd-afspiller, der kan vise divx, så smid film + undertekst i en mappe og sørg for de begge har samme navn, f.eks. Thegodfather.avi og Thegodfather.srt

Skal du have konverteret filmen + undertekster til en dvd, der kan vises i alm. dvd-afspillere uden divx, så er http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/ er rigtig godt program..

Men altså, piratgruppen og google generelt er din ven :-)