Avatar billede keyblade Nybegynder
24. marts 2007 - 22:30 Der er 9 kommentarer

Midlertidigt internet

Hej.
Jeg og et par venner overvejer og få sat et lidt større LAN-party op end de 6-7 mands LAN vi kan kører hos hinanden ind i mellem. Dvs, 30-50 deltagere.
Det skal foregå på en skole i vores område, ved skolens gymnastikhal, der er rigelig plads der.
Borde og stole kan vi formegentlig låne af skolen, eller evt leje det, så det bliver ikke noget problem.
Og hvis alle betaler en lille entré pris kan vi købe os nogle netværks-switche og så selv fixe noget netværk.

Men det ville være et ekstra plus hvis vi også havde en Internet forbindelse, men når man tænker over det, hvor i alverden bestiller man sådan noget internet, til en 3-4 dage? Skolen har jo en internet forbindelse, men den er meget langsom og jeg tvivler på at vi får lov at bruge den. Er der nogen der ved noget om det? :)

På forhånd tak,
Keyblade
Avatar billede jacla Nybegynder
25. marts 2007 - 00:13 #1
Hvis en af jer (som deltager, har en hurtig forbindelse) og bor i nærheden af skolen, kan i kører trådløst fra vedkommende. kræver i konfigurere hans router og har en god antenne mv.

Ellers ring til eks. netDesign og spørg om råd. ;)

vh jacla
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2007 - 00:18 #2
Du har ingen udbydere som til en billig penge vil smide en Forbindelse for 4 dage, men et LAN party er vel også at man gamer imod hinanden og der skal du vil ikke bruge WAN til noget ! :-)

Et bud er at låne den båndbredde som skolen nu kan stille tilrådighed og leve med det.
Avatar billede jacla Nybegynder
25. marts 2007 - 00:31 #3
Mener af skoler, maks kører TDC 8 MG/b  (som dog sjældent er mere end 2 MG/b)
Avatar billede dboy26 Nybegynder
25. marts 2007 - 00:37 #4
hvilken udbyder har jeres skole? Der er nemlig nogle udbyder bla. Cybercity som har kørt med netboost.. Altså hvor du i en weekend F.eks sætter din forbindelse op fra 1Mbit til 10Mbit.. ved dog ik prisen og ville tro din skole køre med mere end 10Mbit.. prøv evt. og spørg på skolen og tilbyd dem lidt til kagekassen hvis i får lov til at bruge nettet.. det hjælper altid og fedte lidt for lærene jo..

Men ellers ville jeg også gøre som Jacla og evt supplere med netboost hvis det kan lade sig gøre
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/boost/
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2007 - 00:48 #5
jacla -> Hvad er det du siger ? At en TDC 8 mbit linie sjældent kommer op over mere end 2 mbit ?

dboy26 -> Hvorfor skulle de køre med mere end 10mbit ? Det er der ingen af os som aner hvad de har, det at keyblade føler den langsom kan også være interne begræsninger. Der er mange forhold som giver udslag for hvilken forbindelse man vælger at have.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
25. marts 2007 - 01:05 #6
Leif-->Du har ingen udbydere som til en billig penge vil smide en Forbindelse for 4 dage, men et LAN party er vel også at man gamer imod hinanden og der skal du vil ikke bruge WAN til noget
Koster kun 225kr hos CC for at booste fra 2 til 8Mbit i 3 dage så billigt vil jeg da sige det er..

Skrev ikke at de skulle køre med mere end 10, kun at jeg ville tro de gjore.. LÆS-->
"ville tro din skole køre med mere end 10Mbit.. prøv evt. og spørg på skolen og tilbyd dem lidt til kagekassen hvis i får lov til at bruge nettet"
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2007 - 11:20 #7
Ja, men så laves der ikke en ny forbindelse men de Booster en eksisterende forbindelse, jeg siger det igen, der mangler en del oplysninger i dette spørgsmål:

Hvorfor mener Keyblade at de ikke kan låne deres forbindelse ? Har han spurgt ?
Hvis de kan låne, er det så en CC forbindelse så de kan Booste den de dage de er der ?
Er der i en større by så man kunne måske kigge på noget FWA ?
Avatar billede keyblade Nybegynder
27. marts 2007 - 22:02 #8
Hvorfor mener Keyblade at de ikke kan låne deres forbindelse ? Har han spurgt ?
Nej, han har ikke spurgt, men jeg tror vi skal gå ud fra vi ikke kan. Jeg har dog tænkt mig og spørge, inden jeg begynder og investere. Jeg ved heller ikke hvilken udbyder de har.

FWA?
Avatar billede keyblade Nybegynder
27. marts 2007 - 22:03 #9
Der er blevet afholdt LAN på skolen før, og jeg kender en som var med til det. Han siger der har været internet, så nu prøver jeg lige først og tage kontakt til afholderen og så finde ud af hvordan de gjorde.