Avatar billede amjelnes Nybegynder
23. marts 2007 - 17:32 Der er 1 kommentar

OpenVPN og Cisco ASA 5510 + PIX 506E

Jeg forsøger at få etableret et VPN scenarium med roadwarrior klienter der skal kunne koble op på min server.

Serveren ligger bag en Cisco ASA5510. ASA'en er sat op til at tillade UDP port 1194 og til at Nat'e UDP port 1194 fra WAN ANY til LAN [openvpn-server-ip], men ak der er ikke hul igennem.

Jeg har haft samme problem med Cisco PIX 506E.

Jeg ved det er Cisco enhederne der driller, for i samme øjeblik jeg piller dem ned og erstatter dem med en standard router fra Linksys spiller klaveret uden problemer.

Jeg har haft succes med at sætte både web og mail server op på en server bag ASA'en, uden problemer, men den fremganngsmåde virker åbenbart ikke med OpenVPN så jeg er lettere frustreret efterhånden.

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
25. marts 2007 - 22:31 #1
Hej amjelnes.

det skulle ikke være nået problem, og natte trafikken i gemmen. hvad sker der når du debugger på trafikken.

mvh
jens