Avatar billede anders_bou Nybegynder
22. marts 2007 - 20:32 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Gammel oem-version til ny computer

Hej

Min far har en oem-version af windows xp, men hans computer er død, så han skal ha købt en ny computer. Jeg har læst mig frem til, at en oem-version følger computeren, så vil han kunne bruge den samme windows-version på sin nye computer, eller er der en spærring, der gør, at han ikke kan bruge den?
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 20:45 #1
han kan godt, men må ikke (ifølge MS licens aftalen), men der er intet i den danske lov der siger det faktisk skulle forholde sig sådan, så personligt ville jeg bare reinstallere den på den nye.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
23. marts 2007 - 00:11 #2
Der er intet som spærre for at installere den på en ny pc.Den går først ind og spærre hvis du har installeret den og du så skal have ny hardware i pc, f.eks hvis din harddisk går i stykker eller grafikkort, men i begge tilfælde ringer man bare til microsoft og får en kode af dem og du kan aktivere din windows version..
Grunden til den spærre når der kommer ny hardware i pc, er fordi windows "tror" at det er lagt i en ny pc, da hardware er anderledes ind tidliger og derfor spærre windows for brugen af pc. Man får dog 30 dage til at indtaste den nye kode..
Så vær ik bange og installere den bare
Avatar billede anders_bou Nybegynder
23. marts 2007 - 08:54 #3
Mange tak for hjælpen :-)