Avatar billede eraserhead Nybegynder
22. marts 2007 - 17:04 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Opgradering af bios

Jeg er nu i syv sind!

Jeg vil gene opgradere min bios. Jeg aner ikke hvilket bundkort jeg har, men kan finde disse oplysninger:

BIOS Date: 03/02/05
BIOS Type: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
BIOS ID:  03/02/2005-NF-CK804-6A61FM4AC
Chipset:  AMD 1100 rev 0
CPU:      AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+ 2010 Mhz MAX: 3000 Mhz

Hvor kan jeg finde en opgradering? Hos www.award.com vil de have betaling(?) Kn det passe?
Kan jeg opgradere uden diskettedrev?

Hjælp!!!
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2007 - 17:23 #1
Hvis ikke du har problemer med dit bundkort, så er det ikke nødvendigt at opgradere.
Opdatereinger af BIOS er som regel kun nødvendig hvis der f.eks er noget hardware som ikke er understøttet - f.eks en større CPU.
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2007 - 17:25 #2
Hvis der er bios opdateringer, så er de tilgængelig på din bundkort producents hjemmeside, og de er gratis.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
22. marts 2007 - 17:35 #3
Du har en Medion computer med et MSI MS-7123 bundkort.

Jeg fandt noget som ligner en BIOS opgradering her: http://www.treiberupdate.de/treiber-download/download-151272-treiber-Medion-Bios%20Update%20MS%207123.html

I øvrigt anbefales det generelt at du ikke opgraderer din BIOS med mindre du har problemer som kan løses ved en opgradering.
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2007 - 17:41 #4
Synes det er lidt letsindig at henvise til en bios opdatering , udfra ovenstående.
Hvis den er forkert, så kan det i væste fald være et ikke brugbart bundkort efterfølgende
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 18:24 #5
er 100% snig med de andre, LAD VÆRE med at opdater BIOS bare for at opdatere BIOS, har du ingen problemer, så opdaterer man ikke, så enkelt er det.
Avatar billede eraserhead Nybegynder
22. marts 2007 - 19:11 #6
ebusiness: Er du sikker på, at det er et MSI? Jeg har kigget på selve kortet uden at kunne finde navnet. Medion oplyser ikke hvilket kort det er. Hvordan kan du se at det er en Medion?

haverslev & sm: Jeg er enig i, at det er unødvendigt at opgradere hvis der ikke er problemer. Jeg tænker på, om der ville komme nye muligheder for indstillinger? Jeg har stor set ikke mulighed for at gøre noget i den bios jeg har. Kedeligt.
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 19:19 #7
du får ikke flere muligheder end det du har nu, det er meget meget sjældent det sker, og aldrig på OEM lavede bundkort.
Avatar billede eraserhead Nybegynder
22. marts 2007 - 19:27 #8
Jeg søger mulighed for oc, men det findes ikke i bios. Det vil sige det skal ske via jumpere?
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2007 - 19:29 #9
Hvis det er for at få "adgang" til at ændre i Vcore, multiplier osv. (overclocking)
Så glem det, det er yderst sjælden en bios opdatering lukker op for det, og slet ikke når der ikke er "adgang" nu.
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2007 - 19:37 #10
Nogle kort kan du ændre FSB via jumpere på bundkortet, f.eks vist her:
http://www.hardinfo.com/show.asp?page=3233
Avatar billede ebusiness Nybegynder
22. marts 2007 - 19:39 #11
BIOS ID afslører hvilket bundkort der er tale om. Der stod at det er produceret af MSI på den side som jeg fandt, jeg går ud fra at det er produceret eksklusivt for Medion, og MSI yder næppe nogen support på det.

For øvrigt har Haverslev vel til dels ret, det er lidt letsindigt af mig at give dig ovenstående link, godt nok føler jeg mig rimelig sikker på at have ramt rigtigt mht. hvilket bundkort du har, men jeg aner altså intet om den BIOS som du henter.

Du kan ikke overclocke via jumpere, så jeg synes du skal droppe projektet. Næste gang du køber computer må du vælge efter at få nogle OC muligheder.
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 19:42 #12
DEt er et board udvilket ril medion af MSI, derfor er det medion der har valgt hvad der skal være af muligheder for brugeren (hvilket er det mest normale), og sådanne producenter er mest interesserede i stabilitet, ikke hastighed, og derfor er alt der ikek er streng nødvendigt disabled og fremgår derfor ikke i BIOS.
Avatar billede eraserhead Nybegynder
22. marts 2007 - 19:45 #13
Måske har du ret i at jeg bør droppe projektet. Den kører nu også fint nok, men rode skal man jo :-)

Når der er tale om OEM er der vel heller ikke mulighed for at finde en manual til bæstet. Igen er Medion mindre hjælpsomme. Ret irriterende.