Avatar billede vis_dk Nybegynder
22. marts 2007 - 14:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejl ved deployment i NetBeans. Brug af egen klasse.

Hej,

Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at deploy'e en web service:
Deploying application in domain failed; Error while running ejbc -- Fatal Error from EJB Compiler -- C:\Sun\SDK\domains\domain1\generated\xml\j2ee-modules\ServiceProvider\META-INF\wsdl\SlotMachineServiceService.wsdl (The system cannot find the file specified)
C:\Documents and Settings\Christian\ServiceProvider\nbproject\build-impl.xml:338: Deployment error:
The module has not been deployed.
See the server log for details.
BUILD FAILED (total time: 23 seconds)

Fejlen opstår når jeg forsøger at bruge en klasse jeg selv har oprettet som argument til web service metoden.

Web service klassen og min egen klasse ser således ud:
package eu.uldall.serviceprovider;

public class NewClass {

    private String hat;

    public NewClass(String hat) {
        this.hat = hat;
    }

    public String get()
    {
        return hat;
    }

package eu.uldall.serviceprovider;

import javax.ejb.Stateless;
import javax.jws.WebMethod;
import javax.jws.WebParam;
import javax.jws.WebService;

@Stateless()
@WebService()
public class SlotMachineService {

    @WebMethod
    public String addMachineReport(@WebParam(name = "report") NewClass report) {
        return report.get();
    }

Min projekt-struktur ser således ud:
http://img231.imageshack.us/img231/4560/webservicekq7.jpg

Kan man ikke bruge klasser man selv har lavet som argumenter til en web service eller hvad gør jeg galt?
Avatar billede vis_dk Nybegynder
22. marts 2007 - 14:32 #1
Ok, jeg fandt ud af at det virkede hvis man tilføjer en "no-argument" constructor til "NewClass" klassen.

Nu har jeg dog problemet at jeg så ikke kan oprette en instans af NewClass på klient siden med andet end no-argument constructoren. Jeg kan altså ikke skrive:
eu.uldall.operator.NewClass report = new eu.uldall.operator.NewClass("Hej");
Avatar billede vis_dk Nybegynder
02. april 2007 - 09:34 #2
Lukker spørgsmål.