Avatar billede cyrax Nybegynder
22. marts 2007 - 11:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

en alm. 2003 server standard og en 2003 SBS server på samme net.

Hej

Jeg har en kunde som pt. har en windows 2003 server std på sit netværk som domæne kontroller.

Kunden vil nu have exchange in-house løsning og til det formål jeg har opsat en ny 2003 SBS server.

Vil jeg støde ind i nogle konflikter omkring 2 domæne kontrollere på samme net?

Alle klienter bliver sat til outlook over RPC også på lokal nettet.
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 11:30 #1
JA.

1 DNS.
2. DHCP

løsning sæt SBS boksen op så de tilgår exchange fra WAN siden (så SBS boksen står som egen server beskyttet af dens indbyggede firewall)
Avatar billede cyrax Nybegynder
22. marts 2007 - 12:06 #2
Jeg skal lige forstå dig rigtig.
Alle på kontoret bliver sat op til at logge på Exchange via RPC over HTTPS således de ikke skal kobles på SBS Domænet på nogen måde. Er det ikke også det du mener med at de tilgår exchange fra WAN siden? SBS serveren har kun 1 netkort.
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 12:14 #3
jo det er præcis det jeg mener (altså set fra lan netværket er SBS boksen bare en black boks) der i dette tilfælde har en exchange server stående), set fra klienterne kan de ikke se hvad det er for en boks.