Avatar billede zliber Nybegynder
22. marts 2007 - 10:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

To konti, på samme PC

Hej eksperter.

Jeg har nu brugt de sidste 2 timer på at lege med regler i Outlook, og nu må jeg bede om hjælp.

Mit mål er, at få min og min kærestes email til at virke... Begge to... I samme outlook... Altså to konti...

Jeg har forsøgt mig med at oprette en mappe der hedder A og en der hedder B, én til os hver. Vha regler, er det lykkedes mig at gøre så mails til A ryger i A, og mails til B ryger i B.
MEN kommer der så en mail til både A og B, så ender den i den overordnede indbakke, og smider ikke en kopi til os hver.

Er det ikke muligt istedet for alle mine dumme regler, at have TO Indbakker, og TO sendte mails, og TO udbakker o.s.v.. i samme outlook...

Det er lavet så smart at man kan oprette 1000 konti i outlook, så må det da også kunne lade sig gøre at have 1000 indbakker?

Hvordan gør jeg?
HJÆLP :)

PFT
/zliber
Avatar billede zliber Nybegynder
22. marts 2007 - 10:31 #1
Til ovenstående skal det lige siges, at vi jo også gerne skal sende mails fra hver vores mailadresse... Så hvis man trykker NY email, og Outlook så spurgte hvem der var afsender, ville det være rigtigt smart - Er det muligt? :)
Avatar billede cerb Nybegynder
22. marts 2007 - 10:34 #2
En mulighed var at have 2 brugere på maskinen, således har i mulighed for at lave jeres egne skriveborde og outlook opsætninger
Avatar billede ladyhawke Novice
22. marts 2007 - 10:34 #3
er det sådan at I benytter samme login på maskinen? Det nemmeste ville være hvis I havde hver sin konto på maskinen
Avatar billede zliber Nybegynder
22. marts 2007 - 10:37 #4
Hej,
Ja jeg ved det gør det hele meget lettere at have hver vores bruger i Windows, men det har vi ikke...
Ligeså er det heller ikke nogen hemmelighed hvilke emails den anden får... Det er dog meget rart de bliver sepereret i hver sin mappe.
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 10:38 #5
opret 2 gmail konti (er gratis og man har ca 2GB plads, og kan tilgåes alle steder), så er du udover problemet med regler, og begge konti kan sagtens tilføjes til outlook så i har hver jeres indbakke.
Avatar billede zliber Nybegynder
22. marts 2007 - 10:41 #6
Nu er det godt nok ikke lige gmail mails, men vores egne som vi har fået vha vores domæne... Hvis gmail mails sagtens kan tilføjes outlook med hver sin indbakke, så må mine også kunne - How to do?
Avatar billede zliber Nybegynder
22. marts 2007 - 11:29 #8
Løsningen med profiler, ladyhawke, er helt perfekt - Den bruger jeg !
Ved du også om det er muligt at skifte profil, uden at lukke outlook og åben outlook påny igen?
Lav gerne svar!
Avatar billede ladyhawke Novice
22. marts 2007 - 11:43 #9
Jeg mener ikke umiddelbart det er muligt, da Outlook skal initialisere forskellige mapper etc. for den valgte profil og det tror jeg kun man kan ved opstart...

Du kan dog evt. spørge i en af outlooks usegroups hvis du vil have et mere kvalificeret svar
Avatar billede zliber Nybegynder
27. marts 2007 - 16:41 #10
Tak for hjælpen !!
Avatar billede zliber Nybegynder
27. marts 2007 - 16:41 #11
Jeg savner nu kun svar på én ting...
Jeg vil gerne have at mine modtagne mails gemmes på serveren, også selvom outlook henter den... Skal denne indstilling foretages i outlook, eller på webhotellet ?
Avatar billede ladyhawke Novice
27. marts 2007 - 19:20 #12
begge steder til dels tror jeg.... mon ikke du er ude i noget IMAP, i stedet for pop3, lidt afhængig af hvad det er for en server du har adgang til...
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 19:30 #13
det har intet med serveren at gøre. (og det er de færreste udbydere der tilbyder IMAP)
Avatar billede ladyhawke Novice
27. marts 2007 - 19:38 #14
der skal jo nok mere vejledning til, og som det klart fremgår er det ikke min hjemmebane