Avatar billede fenriz Nybegynder
22. marts 2007 - 09:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra flere tabeller

Jeg skal have hentet 5 data fra 5 forskellige tabeller og har ikke løsningen, her er nogenlunde syntaksen...

Men har prøvet flere JOIN og VIEW, men for det ikke helt til at fungere

Dette er hvilke data jeg skal bruge:

SELECT tabel1.varenr, tabel2.tekst, tabel3.pris, tabel4.billede tabel5.gruppe FROM tabel1, tabel2, tabel3, tabel4, tabel5 WHERE tabel5.gruppe = "EUH"

Hver tabel har en unik ID og har alle et varenummer.

Håber der er nogen der kan komme med et forslag?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. marts 2007 - 09:20 #1
Kan du ikke bare:
WHERE tabel1.varenummer = tabel2.varenummer AND tabel3.varenummer = tabel1.varenummer osv?
Eller har jeg misforstået?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. marts 2007 - 09:21 #2
Eller hvis det er tabel5 der er udgangspunkt, bruger du selvf. den som reference.
Avatar billede fenriz Nybegynder
22. marts 2007 - 10:24 #3
Løsning blev:

SELECT tabel1.varenr, tabel2.tekst, tabel3.pris, tabel4.prisgruppe, tabel5.billede,
FROM tabel1, tabel2, tabel3, tabel4, tabel5
WHERE tabel1.varenr = tabel2.varenr AND tabel3.varenr = tabel1.varenr AND tabel4.varenr = tabel1.varenr AND tabel5.varenr = tabel1.varenr AND tabel5.gruppe = "EUH"

Så du fik mig til at se den nemmeste løsning :)

Tak for hintet og hent dine poeng !
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. marts 2007 - 10:40 #4
Samler ikke, ellers tak.
Avatar billede fenriz Nybegynder
22. marts 2007 - 10:53 #5
oki, men tusind tak hintet :)