21. marts 2007 - 12:34Der er
7 kommentarer og 1 løsning
Hvordan looper jeg bedst igennem min vector<bool>?
Hej eksperter!
Er for tiden i gang med at lave et SDL projekt, hvor jeg har brug for at holde styr på hvilke pixels er solid i forbindelse med noget collision detection. Dette gør jeg vha. en vector<bool> (en bitvector), men jeg er i tvivl om, hvordan jeg bedst kan loope igennem denne vector.
pixelState[20000] = true; pixelState[200000] = true; pixelState[300000] = true; int z = 0; for (vector<bool>::const_iterator i = pixelState.begin(); i < pixelState.end(); ++i) { if (*i) cout << "Found at: " << z << endl; ++z; }
Og så vidt jeg kan se er det ikke en optimal løsning, da z hele tiden bliver incremented. Er der en måde at finde et index på en hurtigere måde? Føler min nuværende metode er en beskidt nødløsning.
Lukker spørgsmålet, hvis du vil have point på et andet tidspunkt må du endeligt sige til, bertelbrander.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.