Avatar billede aspnet Nybegynder
21. marts 2007 - 09:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Streaming af Live Stream

Jeg har en stream kilde fra MMS protokol, som jeg vil re stream til brugere. Stream format er ASF

Jeg vil bare have kilden gemt på harddisken samtidig med at den streame videre.

Kan det lade sig gøre?
Hvilke software har jeg brug for.

Jeg har Windows 2003 Server med Windows Media Services installeret.
Avatar billede screem_brille Novice
21. marts 2007 - 09:56 #1
du instsllerer windows media services (mener jeg det hedder, er det sidste punkt under tilføj /fjern windows komponenter), resten er ret nemt via den guide der er.
Avatar billede aspnet Nybegynder
21. marts 2007 - 10:13 #2
Jeg har installeret windows media services. Men der er ikke mulighed for at "optage" en live stream kilde og re stream.

Det jeg skal er tage en streaming kilde feks. "mms://ekstern-stream-server/kilden"
og re-stream via min server: "mms://min-server/link"
Avatar billede gurly Praktikant
21. marts 2007 - 14:25 #3
hvis jeg ellers har forstået spørgsmålet rigtigt, så kan du måske bruge en afspilnings liste.
tag den her kode og indsæt den i programmet "notepad"
når du gemmer filen så vælg filtypen "alle filtyper"
og gem den under navnet eksempelvis "streamadresse.asx"
(benærk det er asx"

<ASX version = "3.0">
    <Title>Playlist</Title>
    <Entry>
    <Title>stream adressen</Title>
    <Ref href = "mms://ekstern-stream-server/kilden.asf" />
    </Entry>
</ASX>
Avatar billede gurly Praktikant
21. marts 2007 - 14:27 #4
og som restream fra din server bruger du så adressen
http://min-server/streamadresse.asx
Avatar billede gurly Praktikant
21. marts 2007 - 14:36 #5
altså "afspilningslisten.asx" virker som en slags viderestilling, for brugeren vil det se ud som om streamen kommer fra adressen http://min-server/streamadresse.asx
(som jo er afspilnings listen) men i virkeligheden får de streamen direkte fra  adressen mms://ekstern-stream-server/kilden.asf

det virker hvis det er windows media player der bruges
Avatar billede aspnet Nybegynder
21. marts 2007 - 22:51 #6
gurly:

Det du fortæller mig er jo bare en playlist. Det er ikke en rigtig restream.

Brugeren kan jo gemme ASX filen og se den oprindelig kilde.

Grundet til jeg vil have en reStream er. Jeg har kun lov til at stream fra kilden på én maskine samtidig. Ved at lave en rigtig restream kommer jeg jo udenom det problemstilling, da jeg streamer indholdet på en maskine og den maskine videre streamer til andre.
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2007 - 07:58 #7
ja du har ret i at bruger kan gemme asx filen og se kilden, men gør det noget ?

ved at bruge asx filen så streamer brugeren jo direkte fra kilden, derfor er det jo ikke dig der henter mere end en stream, for du henter jo slet ikke en stream  c",)
men ok, hvis i har en aftale om det så  c",)

en restream, næ det ved jeg ikke, kan man overhovedet det ?
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2007 - 08:02 #8
hvis "streamen" er en desideret fil kan du vel bare gemme den på din HD
hvis det derimod er en real live stream som eksempelvis en tv station der sender live
så har du sikkert ikke ret til at videre streame den alligevel ?
Avatar billede aspnet Nybegynder
22. marts 2007 - 09:15 #9
En dybere forklaring.
Det er en real live stream.
Og jeg har fået en helt unikt MMS URL, som kan KUN bruges på én computer.

Derfor vil jeg gerne gemme det ned på maskine on the fly og stream videre.
Så vidt jeg har læst det på deres "aftale vilkår", så står der ikke noget om det.

Jeg har fundet et program som kan gemme ASF filen ned på harddisken, når real live stream kører.
Problemet er, nå streamet bliver gemt løbene live, vil Windows Media Service ikke godkende det som en ASF fil (sikkert fordi slut headeren ikke er skrevet).

Jeg har brug for et program, der kan on the fly "grabbe" et real live stream ned på HDD og stream videre. Der må gerne være forsinkelse på feks. 5 min. det gør ikke noget.
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2007 - 19:09 #10
uanset aftalevilkår, så må du jo ikke videre streame noget som de har copyright på

hmmm, næ jeg har desværre ingen gode ideer  c",)
Avatar billede jhvp Nybegynder
04. maj 2007 - 01:32 #11
Hvis du vil sende det videre med Windows Media services, skulle det da ikke være nødvendig at lægge det på disk.

Du skal bare tilføje en ny Publishing Point Via "Advanced" mode der får du vist flere måder at kunne bringe media. Men der i mellem er der "Remote publishing point" og eks. viser et eks. på sådan en adresse "http://server/publishingpoint" og ja der står http. og den vil den have, men prøv evt. bare at udskifte dit MMS i adressen med HTTP... ( virker på DR (kun test )

Hvor det kommer fra kommer ikke mig ved. Så jeg tager ikke stilling til denne copyright...

Ang. om den kan optage... Jo det kan den vis man kikker under sit publishingpoint under fanebladet Properties finder man Archiving hvor i der er WMS Archive Data Writer i denne kan du definere en adresse hvor den skal optage materialet....
( Dette virker også på DR og er stadivæk kun en test :-D )

Håber du kunne bruge det til noget...

Mvh.
jhvp
Avatar billede jhvp Nybegynder
04. maj 2007 - 01:38 #12
Tilføelse, Optage funktionen er god vis man skal lave DELAY, er f.eks. krævet ved nogle E-SPORT events.....

Der modtager man et signal fra f.eks. en encoder. dette køre ind på et Publishing Point som så optager. Det optagede viser man så gennem et andet Publishing Point...

Mvh.
jhvp
Avatar billede aspnet Nybegynder
07. maj 2007 - 09:39 #13
jhvp:
Når jeg prøver din metode via Publishing Point og via Advanced, så får jeg at vide at MMS protokol kan ikke bruges og jeg skal prøve HTTP eller RTSP.

Jeg tog en test link fra DR for at teste om det virker. Der får jeg også samme fejl.
Jeg brugte følgende link:
mms://drcluster.jay.net/dr1?wmcontentbitrate=1000000

Hvilket link har du fået til at virke fra DR? Så kan jeg teste med det, så ved jeg at der er ikke noget galt med min WMS.
Avatar billede jhvp Nybegynder
07. maj 2007 - 16:09 #14
Hej aspnet...

Ja den vil af en eller anden grund ikke have mms....

Hos mig kan jeg godt bruge dit link, men først når jeg
ændre mms til http, så linket kommer til at se således
ud http://drcluster.jay.net/dr1?wmcontentbitrate=1000000

I min test undlod jeg dog "?wmcontentbitrate=1000000"
i første omgang.

Men prøv lige at følg dette link, pilles ned igen onsdag.
Den bruger dit link. Men med http istedet for mms
mms://stream.imma.dk/testop

Skal lige tilføje at vi køre en server 2003....