Avatar billede ddjppol Nybegynder
20. marts 2007 - 16:35 Der er 4 kommentarer

sende email via system.net.mail

Jeg har følgende og det virker:

Dim msg As New System.Net.Mail.MailMessage
        Dim smtp As New System.Net.Mail.SmtpClient
        Dim addrFrom As New System.Net.Mail.MailAddress("email")
        'Dim addrTo As New System.Net.Mail.MailAddress("email")
        For a = 1 To counter

            msg.From = addrFrom
            msg.To.Add("email")
            msg.Subject = "Subject Text"
            msg.Body = "Body Text"
            msg.Attachments.Add(New Attachment(config_tempfolder & "\" & a & ".doc"))
            smtp.Host = "server"
            smtp.Port = 25
            smtp.DeliveryMethod = Net.Mail.SmtpDeliveryMethod.Network
            'smtp.Credentials = New System.Net.NetworkCredential("isp-username", "isp-password")

            smtp.Send(msg)
            pb3.PerformStep()
        Next

Men når den køre den næste post i for løkken, så skal den jo starte på en ny email, og ikke smide dem sammen... Er det til at forstå?

email 1 indholder 1 fil
email 2 indholder 2 filer
email 3 indholder 3 filer
osv.

Kan man ikke clere den msg instans, og så sø oprette en ny, eller hvordan fungere det ?
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2007 - 16:42 #1
Dim msg As New System.Net.Mail.MailMessage
        Dim smtp As New System.Net.Mail.SmtpClient
        Dim addrFrom As New System.Net.Mail.MailAddress("email")
        'Dim addrTo As New System.Net.Mail.MailAddress("email")
        For a = 1 To counter

            msg.From = addrFrom
            msg.To.Add("email")
            msg.Subject = "Subject Text"
            msg.Body = "Body Text"
            msg.Attachments.Add(New Attachment(config_tempfolder & "\" & a & ".doc"))
            smtp.Host = "server"
            smtp.Port = 25
            smtp.DeliveryMethod = Net.Mail.SmtpDeliveryMethod.Network
            'smtp.Credentials = New System.Net.NetworkCredential("isp-username", "isp-password")

            smtp.Send(msg)
            pb3.PerformStep()
msg As New System.Net.Mail.MailMessage
        Next
Avatar billede bernhof Nybegynder
30. marts 2007 - 00:21 #2
Dim msg As System.Net.Mail.MailMessage
        Dim smtp As New System.Net.Mail.SmtpClient
        Dim addrFrom As New System.Net.Mail.MailAddress("email")
        'Dim addrTo As New System.Net.Mail.MailAddress("email")
        For a = 1 To counter
            'Ny e-mail:
            msg = New System.Net.Mail.MailMessage

            msg.From = addrFrom
            msg.To.Add("email")
            msg.Subject = "Subject Text"
            msg.Body = "Body Text"
            msg.Attachments.Add(New Attachment(config_tempfolder & "\" & a & ".doc"))
            smtp.Host = "server"
            smtp.Port = 25
            smtp.DeliveryMethod = Net.Mail.SmtpDeliveryMethod.Network
            'smtp.Credentials = New System.Net.NetworkCredential("isp-username", "isp-password")

            smtp.Send(msg)
            pb3.PerformStep()
        Next
Avatar billede bernhof Nybegynder
10. oktober 2007 - 00:22 #3
Fik du det til at virke?
Avatar billede bernhof Nybegynder
15. juli 2009 - 11:40 #4
Bump