Avatar billede rickypriv Nybegynder
19. marts 2007 - 21:37 Der er 5 kommentarer

Jeg kan ikke få adgang - asp til MySQL

Jeg har problemer med at få adgang til min sql database.

Domænet ligger hos One.com.
jeg har oprettet 3 tabeller via deres phpMyAdmin, så databasen skulle gerne være oprettet.

Jeg kunne læse på deres side at man skulle bruge følgende connection:

<%
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_
&"DATABASE=[DATABASE_NAME];UID=[DATABASE_NAME];PWD=[MySQL-PWD];"
objConn.Open

objRS.Open "[PASTE-QUERY-HERE]", objConn, 3,3

objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

Som jeg bare har pastet ind i min asp side, for at komme lidt igang. Jeg har selvfølgelig tilrettet DATABASE, UID og PWD.

Men når jeg kører asp siden får jeg følgende besked:

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x80004005)
SQLState: S1T00 Native Error Code: 1045 [MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access denied for user: '[database@localhost' (Using password: YES)
/vin/default.asp, line 15

database= navnet på min database.

Hvad går der galt ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2007 - 00:09 #1
Jeg kender ikke noget konkret til one.com

Men er det korrekt at de anvender det samme til databasenavn, og til mysqlbruger?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
20. marts 2007 - 17:10 #2
Ja, det ser sådan ud.

Kan det have noget at gøre med placering af databasen?

Jeg har ikke lige gennemskuet hvor databasen ligger , men asp-filen har jeg placeret i en mappe der hedder /vin/default.aps
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2007 - 18:31 #3
Nej, det har ikke noget at gøre med placeringen af databasen. Så vidt jeg ved skal det hele stå i den velkomstemail du har fået. Det er ikke sikkert at password til mysql er det samme som til ftp.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
20. marts 2007 - 21:26 #4
I min velkomst-mail står der password netop specificeret for både ftp og MySQL. :)

At koden så er den samme for det hele er jo irrelevant.

Men fejlbeskeden er vel i sin enkelthed at koden jeg bruger er forkert ?
Avatar billede mbagge Nybegynder
21. marts 2007 - 11:29 #5
Måske det blot er i din indtastning her at det er gået galt men:

Din linie med 'objConn.ConnectionString="DRIV.... ' er delt i 2 hvor du har en underscore i slutningen af linie et og et & i starten af linie 2.
Saml det hele i een linie eller erstat 2 ovennævvnte med &_ i slutningen af linie 1