Avatar billede anderslund78 Praktikant
19. marts 2007 - 21:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se mine to HD i stifinder

Efter jeg resettede BIOS på min PC ved at pille batteriet ud kan jeg ikke længere finde mine to IDE harddiske, men min SATA HD med styresystem fungerer fint.

Hvad skal jeg gøre for at tilgå de to andre IDE harddiske?
19. marts 2007 - 22:15 #1
Du skal nok i BIOS aktivere EDI (igen) på et eller andet menupunkt...
Avatar billede anderslund78 Praktikant
19. marts 2007 - 22:35 #2
Jeg går ud fra du mener IDE drevene - det er et Asrock 775 Dual-VSTA bundkort jeg har - nogle der har nogle gode råd til hvordan man aktiverer IDE drevene i BIOS?
Avatar billede KurtBV Praktikant
20. marts 2007 - 07:30 #3
Prøv at trykke på kabelet til dine hdér, også på bundkortet, så skal du ind i bios, og under advanced, ide configuration, der skal du kan finde dem.
Avatar billede anderslund78 Praktikant
20. marts 2007 - 07:43 #4
Jeg kan sagtens finde dem inde i BIOS men kan ikke finde ud af, hvordan jeg aktiverer dem igen derinde. Du tror IDE kablerne har rykket sig løs eller hvordan?
Avatar billede KurtBV Praktikant
20. marts 2007 - 20:26 #5
nej ikke hvis de er i bios, men ka du se dem i windows hvis du højreklikker på denne komputer og så går ind i adminstrer, og så Diskhåndtering
Avatar billede anderslund78 Praktikant
20. marts 2007 - 22:40 #6
Nej IDE drevene er ikke synlige i BIOS, men jeg kan godt finde det sted hvor de burde være synlige. Er det noget med at jeg skal skrive en ny partition til dem?
Avatar billede anderslund78 Praktikant
20. marts 2007 - 22:56 #7
Er løst
Avatar billede anderslund78 Praktikant
21. marts 2007 - 10:01 #8
lukket