Avatar billede elmoe Juniormester
19. marts 2007 - 18:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ligge to tal sammen

Hej Eksperter!

Jeg ønsker at ligge to egenskaber sammen. Disse to:
txtGangMed.Text og txtMaengde.Text
Derefter skal resultatet vises i txtMaengde.Text.

Hvis jeg skriver som herunder, bliver tallene vist efter hinanden istedet for at blive lagt sammen.
txtMaengde.Text = txtGangMed.Text + txtMaengde1.Text;

Mit spørgsmål er, hvordan jeg ligger egenskaberne sammen så f.eks. 2 + 2 giver 4 (og ikke 22)?
Avatar billede Spotgun Seniormester
19. marts 2007 - 18:22 #1
Det er jo to tekst-variabler du forsøger at lægge sammen, og derfor er 2 + 2 = 22 korrekt.

Hvis du prøver med:
txtMaengde.Text = Convert.ToDouble(txtGangMed.Text) + Convert.ToDouble(txtMaengde1.Text), så skulle det gerne gi' 2 + 2 = 4.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2007 - 18:24 #2
måske med en ToString ...
Avatar billede elmoe Juniormester
19. marts 2007 - 18:34 #3
Jeg kan ikke få noget af det til at virke desværre.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2007 - 18:35 #4
hvis du nu tager spotguns løsning med min lille ekstra krølle oveni, så skal det virke !
Avatar billede elmoe Juniormester
19. marts 2007 - 20:28 #5
Undskyld! Jeg er helt ny indenfor C#. Hvordan er det præcis jeg skal gøre?
Avatar billede elmoe Juniormester
19. marts 2007 - 20:30 #6
jeg har prøvet både med Convert.ToDouble og med Convert.ToString, men tallene bliver ikke lagt sammen.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2007 - 20:32 #7
txtMaengde.Text = Convert.ToString(Convert.ToDouble(txtGangMed.Text) + Convert.ToDouble(txtMaengde1.Text));
Avatar billede elmoe Juniormester
19. marts 2007 - 22:01 #8
Det er bare underligt for jeg kan ikke få det til at virke. Mit program går ned når jeg kører det. Kan det være fordi jeg bruger Microsoft Visual #C 2005?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2007 - 22:06 #9
går ned ?

hvilken fejl ?

hvilke data ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2007 - 22:06 #10
2005 er helt OK
Avatar billede elmoe Juniormester
20. marts 2007 - 00:34 #11
Jeg får den her fejlbedked:

http://www.limer.dk/usr/23122/fejl.jpg
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2007 - 01:33 #12
fejl beskeden er jo ret klar - felterne indeholder ikke data i det korrekte
format

taster du bare 2 i begge felter ?
Avatar billede elmoe Juniormester
20. marts 2007 - 15:45 #13
Årh nej nej nej!! Nu ved jeg hvorfor programmet gik ned. Det var fordi txtMaengde1.Text egenskaben ikke indeholdt et tal. Dum fejl! Tænkte ikke lige over at det kunne være det selvom den skrev den fejlbesked, men det er let at tro alt muligt når man ikke har været i situationen før og er nybegynder. Mange tak for hjælpen!

arne_v det var dit svar der fik mig til at indse fejlen, så vær venlig at komme med et svar. Endnu engang tak! Nu kan jeg endelig komme videre med C# ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2007 - 02:08 #14
svar
Avatar billede moykal Nybegynder
23. marts 2007 - 13:05 #15
Et gammelt spm helt ude på det digitale internet lød (sådan nogenlunde): Jeg har fundet en setting i Visual Studio, hvor man kan ændre på warning-level, hvilket jeg er vældigt glad for. Men hvordan ændrer man error-level?

Spørgsmålet udløste en del latter etc. da det jo var helt til hest.

hvad er der galt i:

try {
  txtMaengde.Text = (Double.Parse(txtGangMed.Text)+Double.Parse(txtMaengde1.Text).ToString();
}
catch (Exception e) {
  txtMaengde.Text = "Hov Bob! Den fejlede s'gu: "+e.Message;
}

Jeg mener... helt ærligt.