Avatar billede hej45 Nybegynder
29. maj 2001 - 14:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WHERE

SELECT [forretningsforbindelser].[forsikringsrådgiverid], [forretningsforbindelser].[kundeid], [forretningsforbindelser].[kundenavn]
FROM ((forretningsforbindelser INNER JOIN [ff-rel] ON [forretningsforbindelser].[kundeid]=[ff-rel].[kundeid]) INNER JOIN forsikringsaftaler ON [ff-rel].[policeid]=[forsikringsaftaler].[policeid]) INNER JOIN roller ON [ff-rel].[rolleid]=[roller].[rolleid]
WHERE [forretningsforbindelser].[forsikringsrådgiverid]=[indtast forsikringsrådgiverid] And [forsikringsaftaler].[policetype]=152 AND [forsikringsaftaler].[policetype]=153 And [roller].[rolleid]=301;

jeg skal have både 152 og 153 opfyldt. denne sql sætning virker fint hvis jeg kun bruger en af disse i WHERE sætningen, OG ALTSÅ IKKE BEGGE PÅ SAMME TID...:
[forsikringsaftaler].[policetype]=152
[forsikringsaftaler].[policetype]=153

Er der en anden måde man skal skrive det på?

Jeg fik derefter et svar:
[forsikringsaftaler].[policetype] IN (152,153)
at det var måden at gøre det på.

men det dur ikke, for jeg vil kun udskrive et kundeid der opfylder begge kriterier. (altså en linie med et kundeid og forsikrådgid hvor kriteriet for at den linie udskrives er at kundeid har både et policeid 152 og 153 tilknyttet.
Avatar billede nuno Nybegynder
29. maj 2001 - 14:41 #1
du er sikker på at det ikke er dit sidste kriterie - rolleid, der gør, at du ikke får nogen resultater?

Hvor man kunne tænkes, at der kommer resultater af queryen hvis policetype = 152 og 153. Ligeledes kommer der resultater hvis policetypen er 152 (eller 153) OG rolleid = 301 - men IKKE hvis du har alle 3 kriterier på?

/nuno
Avatar billede hej45 Nybegynder
29. maj 2001 - 14:44 #2
det har du måske ret i, men jeg skal opfylde de tre kriterier
Avatar billede nuno Nybegynder
29. maj 2001 - 14:46 #3
du kunne teste det ved at fjerne AND [roller].[rolleid]=301

og se om der er nogen der opfylder både policetype 152 og 153

/nuno
Avatar billede hej45 Nybegynder
29. maj 2001 - 14:48 #4
har gjort det og resultat bli\'r det samme. og forkert

hvis jeg derimod bruger rolleid=301 og policetype=152

så funger det fint. Det er altså når jeg sætter det ekstra kriterie på