Avatar billede aurum Nybegynder
19. marts 2007 - 16:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kopiere data fra ét form field til et andet i html

Jeg har en formular i html, hvor brugeren bl.a. skal vælge nogle muligheder på radioknapper, mulighederne kan være 25 kg, 50 kg, 100 kg.
Jeg vil gerne have, at når han har valgt fx '50 kg', så skal den værdi overføres til et txt-felt, som jeg har lavet som read-only.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede langthjem Nybegynder
19. marts 2007 - 16:20 #1
Du gør som følger:

Radio knap:
<input type="radio" name="Vaegt" value="50 kg" onchange="document.getElementById('VisVaegt').value = this.value" />

onchange skal være den samme for alle radio knapperne.

Tekst felt:
<input type="text" name="VisVaegt" id="VisVaegt" value="" />

Input har samme name og id, da nogle browsere ikke, som IE, sætter dem ens som standard.
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2007 - 16:23 #2
Tjah, jeg ville jo bruge onclick og formen:

<input type="radio" name="Vaegt" value="50" onclick="this.form.VisVaegt.value=this.value">
Avatar billede langthjem Nybegynder
19. marts 2007 - 16:32 #3
Det giver jo samme resultat. Jeg vælger bare at bruge DOM istedet.
Jeg kan ikke umiddelbart se, om det vil gøre nogen forskel at bruge onclick istedet, men det kan vel ikke skade.
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2007 - 16:40 #4
Tjah, en onchange-event forekommer slet ikke ved en hurtig test !-)
Avatar billede langthjem Nybegynder
19. marts 2007 - 18:56 #5
Well, my bad.
Avatar billede aurum Nybegynder
20. marts 2007 - 08:31 #6
Langthjem: Det virker ikke med onchange - så kommer værdien først ind i tekstfeltet, når jeg klikker VÆK fra radioknappen

roenving: Det virker med onclick

Til begge to: Jeg deler pointene mellem jer, for langthjem havde den ekstra med omkring tekstfeltet, mens roenving havde onclick-eventen.

Tak for jeres hjælp - lægger I et svar til mig?
Avatar billede roenving Novice
20. marts 2007 - 21:22 #7
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
21. marts 2007 - 08:18 #8
-- og tak for point ;~}