Avatar billede tcgrafik Nybegynder
19. marts 2007 - 11:52 Der er 7 kommentarer

Hvordan kan man lukke en popup ?

hej

Jeg har et site i Flash hvor man klikker på en knap, hvor den herefter åbner en url i et nyt windue (_blank).

Jeg vil gerne lave en Close funktion på det nye window, altså en knap der lukker så man bare ser den side man kom fra.

Håber der er nogen der kan hjælpe - mente ikke det var det store problem og finde et stykke kode der kunne det men det var det åbenbart - så nu prøver jeg her

På forhånd tak
Avatar billede per-olof Nybegynder
19. marts 2007 - 13:03 #1
<script>
<!--
function hide()
{ window.close();
}

//-->
</script>
      <a href="java script:hide()"><font color="#FF0000">Close Window</font></a></b>
i body
Avatar billede per-olof Nybegynder
19. marts 2007 - 13:04 #2
Glem <font color="#FF0000"> det kan du sætte til vad du vil
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
19. marts 2007 - 14:17 #3
Hej Per-olof - tak for dit hurtige svar.

i det nye pop-up Window er det ozze en flash file - så det er altså en knap i flash filen i det nye window som skal lukke hele siden/popuppen. så man kommer tilbage til det gamle agtigt.

det du viser er det ikke til en kanp i html eller hvordan skal det placeres i henholdsvis html og flash?
Avatar billede per-olof Nybegynder
19. marts 2007 - 15:02 #4
Hvis du placerer koden i HTML-koden i dit popupvindue så lukker du det lige med vad du har i.
Du har stadvig dit "gamle" vindue åbent fordi du har tidligere sagt target=_blank
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
19. marts 2007 - 15:36 #5
okay altså jeg har en knap lavet i Flash. og dér skal jeg have tilføjet noget action script  - som gør det samme som du viser bare i html..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2007 - 11:08 #6
getURL("java script:top.close()","_self");

sådan skull jeg mene
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2007 - 11:12 #7
ahhh tog fejl.

Når du åbner dit vindue så skal du navngive det før du kan styre det.

Hvis vi laver lidt om på Flash´es eget eksempel bliver det til :

<script language="JavaScript">
<--
var vindue;
    function openNewWindow(myURL) {
    vindue = window.open(myURL, "targetWindow");
    }
// -->
</script>

Og åbne fra Flash

var myURL:String = "http://foo.com";
getURL("java script:openNewWindow('" + String(myURL) + "');");

og lukke igen:

getURL("java script:vindue.close()");

/Nikolaj