Avatar billede nae Nybegynder
19. marts 2007 - 08:36 Der er 1 kommentar

Få tekst udtrækket af xml-doc

Hej dette er et XML begynderspørgmsål:
Hvis jeg vil have konverteret en xml-fil til en ganske almindelig tekstfil, skal jeg så lave et skema (xls-schema) eller er der en nemmere måde at gøre det på?
På forhånd tusind tak.
Avatar billede janegil Nybegynder
19. marts 2007 - 18:10 #1
Det er ikke et skema du har bruk for.

Du skal bruke et XSLT-stilark. Og det er ingen "nem måde", ikke i begynnelsen.

Du kan gjøre XML til tekst, men ikke til tekstfil, ved hjelp av et CSS-stilark, en web-browser og ctrl+A ctrl+C.

Hvis du skal ha alle tekstnoder og ingen attributter og kan bruke den rekkefølger som er i XML'en, er det ikke en gang sikkert du trenger CSS'en.